י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

מיליארדר נוסף העיד בפרשת המתנות לביבי

על פי הדיווח של העיתונאי אמנון אברמוביץ' בחדשות 2, המיליארדר פויו זבלדוביץ' העיד בימים האחרונים במשטרה. זבלדוביץ' בתגובה: "איני חשוד בדבר, המשטרה הודתה לי"

  • י"ב ניסן התשע"ז
נתניהו. צילום: פלאש90
נתניהו. צילום: פלאש90



המיליארדר היהודי פויו זבלדוביץ' העיד במשטרה בפרשת מתן טובות הנאה לראש הממשלה בנימין נתניהו - כך דיווח הערב (שבת) העיתונאי אמנון אברמוביץ' בערוץ 2.

על פי הדיווח, "זבלדוביץ העיד בימים האחרונים בלהב 4333 על טובות הנאה ומתנות שהעניק לבנימין ושרה נתניהו. זבלודוביץ' ששהה בישראל התבקש להעיד על טובות הנאה לבנימין נתניהו בעת שזה כיהן כשר אוצר וכראש ממשלה".

זבלדוביץ' מסר בתגובה כי הוא התבקש להעיד באופן וולנטרי בעניין חקירותיו של בנימין נתניהו. זבלודוביץ' הדגיש כי הוא אינו חשוד בדבר וכי המשטרה הודתה לו בחום על עדותו.

לפני כחודשיים דיווח עיתונאי ערוץ 10, רביב דרוקר, כי המשטרה בודקת האם גם זבלדוביץ' מעורב במתן טובות הנאה לראש הממשלה. זבלדוביץ', אחד האנשים העשירים בבריטניה, נחשב מקורב לנתניהו. בעבר הוזכר שמו בתחקיר ערוץ 10 שעסק במימון נסיעות של בני הזוג נתניהו - והמידע אף הופיע בדו"ח מבקר המדינה. בדיקת מעורבותו של זבלדוביץ' נערכת במקביל לחקירת המתנות שלכאורה העבירו ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן לנתניהו ובני משפחתו.

זבלודוביץ' מוכר בארץ גם כבנו של מייסד סולתם, שלמה, שממנו ירש את הונו. עיקר עיסוקיו בארץ היו בנדל"ן ולאחר מכירת הקניונים שבשליטת בריטיש ישראל, נותר עם בתי המלון שבבעלותו, הבולטים בהם גולדן טוליפ ודניאל. בנוסף יש לו אחזקות בכנפיים המחזיקה בשליטה באל על. חברת טמרס שבבעלותו מחזיקה בנוסף בכמה חברות בתחום ההיי-טק.

השבוע פורסם בערוץ 2 כי למרות כל ההודעות המוקדמות על סיום מהיר של חקירת תיק 1,000 נגד ראש הממשלה נתניהו, במשטרה לוקחים צעד אחורה ומדווחים שהחקירה הזו תימשך לפחות עוד חודשיים. הסיבה - לאחר בדיקות ובחינות של התיק הבינו במשטרה שיש עוד מלאכה מרובה לחוקרים - בין השאר חיקורי דין בחו"ל, המשמעותי שבהם הוא של המליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, שעדיין מתקשים לקבוע לו מועד.
נתניהו משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד