כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

שגרירת ארה"ב באו"ם: "אין דרך לפתרון מדיני מול אסד"

התקיפה בסוריה בסוף השבוע שעבר היא רק ההתחלה? מהצהרות בכירים אמריקניים, נראה כי ארצות הברית לא מתכוונת לתת לרוצח ההמונים אסד ליהנות מהניצחון שכמעט והשיג במלחמת האזרחים בארצו • "לא רואים פתרון כל עוד אסד שולט"

שגרירת ארה"ב באו"ם: "אין דרך לפתרון מדיני מול אסד"
רויטרס

ארה"ב מסמנת מטרה - "הנשיא אסד". לאחר שארה"ב תקפה את הבסיס שממנו המריאו מטוסים של צבא אסד, וגרמו למותם של עשרות ילדים ומאות פצועים, משנה וושינגטון את הטון ועוברת לסמן מטרה נוספת: שליט סוריה בשאר אסד.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה הלילה (ראשון) בראיון לתוכנית "מצב האומה" ברשת CNN כי "אין שום סיכוי לפתרון מדיני כשאסד עומד בראש סוריה. חילופי שלטון הם משהו שאנחנו סבורים שיקרה".

היילי הוסיפה, "המטרות שלנו הן הבסת דאעש ודחיקת ההשפעה האיראנית מסוריה", אבל סייגה וציינה ש"הדחת אסד אינה העדיפות הראשונה של הממשל, ולא רואים פתרון בסוריה כל עוד אסד שם שולט, ומנסים לגרום להפסקת השפעה של איראן בנעשה בסוריה, קשה לראות ממשל שוחר שלום ויציב עם אסד".

לשאלה האם טראמפ יורה על תקיפות נוספות בסוריה השיבה - "אם צריך לבצע עוד, הוא יעשה זאת. מה שיקרה תלוי באופן שבו כולם יגיבו למה שנעשה בסוריה ויבטיחו שננוע לעבור פתרון מדיני".

בנוסף, מזכיר המדינה רקס טילרסון אמר בראיון לתוכנית "פני האומה" ברשת CBS שכאשר ידעך או יחוסל האיום מדאעש "אני סבור שנוכל להפנות את תשומת לבנו ישירות לייצוב המצב בסוריה".
סוריה אסד ארצות הברית טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד