ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

הפתרון של הרבי מויז'ניץ לרודפי החמץ במוצאי החג

הרבי מויז'ניץ חזר השנה שוב ושוב על התופעה של הרצים לקנות חמץ במאפיות במוצאי חג הפסח, האדמו"ר הציע פתרון פשוט לאלו המתבזים במאפיות

הרבי מויז'ניץ בשבוע האחרון. צילום: משה גולדשטיין
הרבי מויז'ניץ בשבוע האחרון. צילום: משה גולדשטיין

לאחר ההבדלה אמש במוצאי שבת הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק עורר שוב הרבי מויז'ניץ על אלו הרצים במוצאי פסח לרכוש ישר חמץ במאפיות.

הרבי דיבר בחריפות וגינה את אותם אלו הרצים לקנות לחמניות במוצאי החג ונדחפים במאפיות ומתבזים "זה לא עובד ביחד עם ההתרוממות של קדושת ושמחת החג" אמר הרבי.

האדמו"ר אף הציע פתרון לחסידים ואמר בדרך צחות: "אני מציע לכל אלו שלא יכולים להתאפק שימכרו בערב פסח חמץ בעין במקום טוב ובמחבוא בכדי שבמוצאי החג יוכלו לגשת ולאכול את זה, כמובן שאצלנו לא נהגו למכור חמץ בעין אף מי שלא יכול להתאפק זה הפתרון". אמר הרבי.

במהלך סעודה שלישית הקריא האדמו"ר את מכתבו של הרה"ק מפיאסצנא בעל "חובת התלמידי"ם זיע"א, הרבי קרא ולמד את המכתב עם החסידים והורה לפרסם את המכתב והשיחה בהוסיפו שלדעתו ראוי ונכון לכל אנ"ש ללמוד לפני החג לרומם את ההשגות לליל הסדר הקדוש.

בתוך כך, הרבי יאפה את המצות בערב החג אחר חצות באולמי ויז'ניץ עקב הבנייה של בית המדרש הגדול.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השנה יתפללו החסידים בליל יום טוב ראשון בהיכל הישיבה 'בית ישראל ודמשק אליעזר' עקב הכנת ליל הסדר בבית המדרש הזמני.
הרבי מויזניץ חמץ פסח שבת הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד