י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

69 כתבי אישום נגד המתפרעים בהפגנות הפלג הירושלמי

כתבי אישום נוספים הוגשו נגד תשעה נאשמים בהתפרעות בצומת בר אילן בירושלים במחאה של הפלג הירושלמי על גיוס בחורי ישיבות לצה"ל. כתבי האישום האלו מצטרפים ללמעלה מ-60 כתבי אישום שהוגשו על ידי המשטרה והפרקליטות

הפגנות הפלג הירושלמי. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
הפגנות הפלג הירושלמי. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

כתבי אישום הוגשו נגד תשעה נאשמים בהתפרעות בצומת בר אילן בירושלים במחאה של הפלג הירושלמי על גיוס בחורי ישיבות לצה"ל, וזאת מלבד למעלה מ-60 כתבי אישום שהוגשו על ידי הפרקליטות ומחלקת התביעות של המשטרה.

פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה היום לבית משפט השלום בעיר כתבי אישום נגד תשעה נאשמים בגין השתתפות בהתפרעות בצומת בר אילן בירושלים במחאה על גיוס בחורי ישיבות לצה"ל ומעצר עריקים.

על פי כתבי האישום, ביום שני שעבר בשעות אחר הצהרים, נערכה הפרת סדר בצומת בר אילן בירושלים במחאה על גיוס בחורי ישיבות לצה"ל וכן עקב ביטול כנס של הפלג הירושלמי אשר תוכנן להיערך באותו היום. במסגרת הפרת הסדר חסמו המתפרעים כבישים על ידי כך שעמדו, ישבו ורקדו במרכז הכביש ומנעו מכלי רכב להמשיך בנסיעתם.


הפגנות הפלג הירושלמי בצומת בר אילן בירושלים. צילום: חדשות 24

במהלך ההפגנה, קראו המתפרעים "לשחרר את אסירי ציון", "נמות ולא נתגייס" ו- "די לגזרת השמד". כמו כן, השליכו המתפרעים אל עבר השוטרים שנכחו במקום אבנים, מים וכן ירקו לעברם. במסגרת ההתפרעות ניתנו מספר הוראות פיזור על ידי הכוחות אשר נכחו בשטח אך המתפרעים לא שעו להוראות השוטרים.

באותן הנסיבות, עמד אחד הנאשמים בסמוך לצומת בר אילן ברח' צפניה יחד עם אחרים נוספים וחסם את הכביש. השוטר אשר נכח במקום במטרה לשמור על ציר הנסיעה פתוח לתנועה, ביקש מהנאשם מספר פעמים לעלות למדרכה. הנאשם לא שעה להוראות השוטר, ומשכך נאלץ השוטר לאחוז בנאשם ולהעלותו למדרכה. מיד לאחר מכן, תקף הנאשם את השוטר בכך שהכה בו מכת אגרוף לעבר אזור כתפו.

בסוף השבוע התראיין ניצב יורם הלוי מפקד משטרת ירושלים ברדיו קול חי, שם אמר לאבי מימרן כי "מאז ינואר 2017 נעצרו מעל 100 חרדים שהפריעו לסדר הציבורי. הגשנו 70 כתבי אישום".
הפלג הירושלמי כתב אישום הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד