י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כשבוז׳י חשף: ״החזקתי את ספר התורה של הרבי״ • וידאו

בשמחת בר מצווה מרגשת שנערכה למאה ועשרים נערים יתומים מכל רחבי הארץ השתתפו רבנים, שרים, ח"כים ואישי ציבור מכל גווני הקשת הפוליטית. יו"א האופוזיציה בוז'י הרצוג הפתיע כשסיפר: " "זכיתי מהרבי לברכה והחזקתי את ספר התורה שלו"

כשבוז׳י חשף: ״החזקתי את ספר התורה של הרבי״ • וידאו
ישראל ברדוגו

שורת פוליטיקאים, מימין ומשמאל, נטלו אתמול (חמישי) חלק בחגיגת בר המצווה למאה ועשרים נערים יתומים מכל רחבי הארץ, בארגון המופלא של 'כולל חב"ד'.

החגיגה נערכת בשנה ה-26 ברציפות לרגל יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש שחל בי"א ניסן והפך ברבות השנים לטקס בר המצווה הגדול בעולם.

בשעות הבוקר נהרו הנערים הנרגשים מכל רחבי הארץ, יחד עם בני משפחותיהם, לרחבת הכותל המערבי, שם קיבלו תפילין במתנה ואף זכו לעלות לתורה בפעם הראשונה בחייהם. הסדר המופתי ליווה את האירוע כולו, כשהחתנים עוברים בין תחנות שונות, שם הוצבו מדריכים מסורים, בהם קיבלו תעודת הוקרה, ערכת תפילין, מתנה אישית ועוד.

לאחר התפילה, פרצו
הרצוג בבר המצוה המרכזית

הנערים בשמחה סוחפת, כשפעילי ה'כולל' רקדו עמם ממושכות והנעימו בשירה חסידית. הייתה זו שמחה בטהרתה, שמחה של מצווה, אל מול האבנים הקדושות של שריד בית מקדשנו.

הרבה עיניים דמעו ברגעים הללו. אותם ילדים, של"ע איבדו את אחד מהוריהם בשנים שחלפו, זכו לשמוח יחד עם חבריהם, מכל העדות והחוגים. הפסיפס האנושי המדהים של הנערים, המחיש את המילים 'עם ישראל חי'. כך, במשך דקות ארוכות, הורמו על כתפי הפעילים התוססים, ושרו שירי יהדות ושמחה.

העוברים ושבים שחלפו במקום, תהו לפשר השמחה הגדולה בערב פסח. מבט חפוז לעבר שלט מאיר העיניים שנתלה מבעוד מועד, סיפר להם את הסיפור כולו: "חגיגת בר מצוה המרכזית. עליה לתורה משותפת ל-120 חתני מצוות, בוגרי מכון הבר מצווה שעל ידי כולל חב"ד. יום חמישי, י' ניסן, תשע"ז, לכבוד יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש".

בהמשך, נכנסו הנערים פנימה, אל תוך אולם הכותל - 'מרכז אחר כתלינו' שנתרם על ידי צבי הירש גנדי בוגולובוב, שם השתתפו בכתיבת אות בספר תורה מיוחד של יצחק כ"ץ.

החלק השני של האירוע, חגיגת בר המצווה הרשמית, נערכה באולם הקונגרסים 'בנייני האומה' בירושלים. כל משפחה הורשתה להביא מספר מכרים וידידים, לצד, כמובן בני משפחה, כך שהאולם הענק הפך לשמחה משפחתית ענקית, בהפרדה מלאה, של מאה ועשרים נערים, חתני בר המצווה.

אל האירוע נהרו אישי ציבור רבים, החל מיו"ר הקואליציה דוד ביטן ועד יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג. ראש הממשלה בנימין נתניהו – ובאופן תקדים גם רעייתו הגב' שרה – שיגרו ברכה מצולמת ולבבית לאירוע שהוקרנה על מסכי הענק שהוצבו באולם. לצד אלה, נכחו במעמד הכביר גם השר גלעד ארדן, השר יריב לוין, השר איוב קרא, השרה גילה גמליאל וחברי הכנסת: הרב אלי בן דהן, דוד אמסלם, מיכאל מלכיאלי, אברהם נגוסה, יהודה גליק, נורית קורן ואורן חזן, עודד פורר ואמיר אוחנה.

אישי הציבור בירכו את הנערים, כל אחד בדרכו הוא, וסיפרו להם על דמותו של בעל יום ההולדת שבזכותו ולזכותו נערך המעמד הזה – הרבי מליובאוויטש. כך, למשל, יצחק הרצוג, יו"ר מפלגת העבודה, הפתיע את המשתתפים כשתיאר להם את המפגש שהיה לו עם הרבי כנער צעיר. "זכיתי ממנו לברכה והחזקתי את ספר התורה שלו. לא אשכח את עיניו הכחולות והחכמות", חתם את התיאור.

צילום: ישראל ברדוגו




































































































יצחק בוזי הרצוג חבד בר מצווה פוליטיקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד