כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

'נוע תנוע' בשבת? פניה דחופה לשר התחבורה

ח"כ מיכאל מלכיאלי בפניה דחופה לשר התחבורה על קמפיין חדש למימון רכישת אוטובוס להסעת נוסעים בשבתות באזור המרכז: "לא יכול להיות מצב שאגודה אשר גובה תשלום מכל נוסע על הנסיעה ומדמה להחליף בשבתות ובחגים את החברות הפעילות במהלך השבוע, תוכל לעקוף את החוק ולבצע נסיעות בשבת"

'נוע תנוע' בשבת? פניה דחופה לשר התחבורה
שלומי כהן


בשבוע האחרון החל להתפרסם קמפיין שמטרתו להשיג מימון לרכישת אוטובוס העשוי למרבה הצער והכאב לאפשר נסיעה בשבתות ובחגים לתושבי תל אביב, יפו ובת ים. מי שעומד מאחורי היוזמה, היא אגודה בשם 'נוע תנוע', המפעילה בשנתיים האחרונות, בכל שבת, קו אוטובוס שכזה ורוצה כעת להוסיף קו נוסף שיעבור בין מוקדי הבילויים וחופי הים באזור המרכז.

בעקבות כך, פנה חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי במכתב בהול לשר התחבורה ישראל כץ, ובו הוא כותב: "אני פונה אליך כאדם שהמסורת ושמירת המצוות קרובה מאוד ללבו, בבקשה לאכוף את התופעה שהחלה להתרחש בשבתות ובחגים, ובהן הסעת נוסעים בתשלום בין ערים שונות ברחבי הארץ".

מלכיאלי מוסיף: "כידוע, נחקק בישראל לפני עשרות שנים חוק לאיסור הפעלת תחבורה ציבורית בימי המנוחה, שעצר את החברות הרשמיות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. אך בשנים האחרונות חברות וארגונים נוספים מנסים למצוא פרצות בחוק שגם כך, רווי הסייגים. הגיעה העת כבר לתקן את הפרצות בחוק".

ח"כ מיכאל מלכיאלי הסביר: "לא יכול להיות מצב שאגודה אשר גובה תשלום של תשעה שקלים מכל נוסע על הנסיעה ומדמה להחליף בשבתות ובחגים את חברת 'דן', תוכל לעקוף את החוק ולבצע נסיעות בשבת, במסווה של אגודה, הדבר דומה לחברה לכל דבר. יתרה מכך, אותה אגודה מצהירה מעל כל במה שהמטרה שלהם היא להיסגר כשהמדינה תפעיל תחבורה ציבורית בשבת — ובינתיים לשנות את המציאות בשטח".

נוע תנוע תחבורה בשבת מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד