י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בין הזמנים ב'קראוון' של הגרי"ש אלישיב זצ"ל

מאות בישיבת 'בין הזמנים' בבית מדרשו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. ראש בית הוראה הכללי ירושלים הגרב"צ הכהן קוק, מסר שיעור הכנה לימי הפסח

תלמידי הישיבות בשיעורים בבית המדרש
תלמידי הישיבות בשיעורים בבית המדרש

זהו חג הפסח החמישי מאז כבו המאורות בהסתלקותו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. בבית המדרש הסמוך לביתו, בו הגה מרן זצ"ל בתורה והפיץ תורה והלכה לרבים בשנותיו האחרונות, מסכמים בסיפוק את ההמשכיות של קול התורה.

בימים אלו, ימי בין הזמנים של חודש ניסן, קול התורה נשמע ברמה בהיכל בית המדרש - 'הקראוון'. מאות בחורים ואברכים מצטיינים ממבחר הישיבות והכוללים בירושלים שוקדים על תלמודם מדי בוקר וערב במסגרת ישיבת בין הזמנים ביוזמתו של נכדו ונאמן ביתו של מרן, הרב אריה אלישיב.

לקראת החג נהנו המשתתפים משיעור בהלכות הפסח מפי תלמידו המובהק של מרן, ראש בית הוראה הכללי ירושלים הגאון רבי בן ציון הכהן קוק. לאחר דברי ההלכה הקדיש דברים בחשיבות ההכנה: "כדאי לשבת וללמוד בעיון את ההגדה של פסח מבעוד מועד, קודם הסדר. הכנה פנימית זו מבטיחה שינוי עצום של כל מהלך הפסח".

בנוסף, בימים שקדמו לחג, הגיעו המונים מהסביבה למכור את החמץ בבית המדרש על ידי הגאון רבי יוסף אפרתי באמצעות 'בית המדרש להלכה בהתיישבות' והגאון רבי בן ציון הכהן קוק באמצעות 'בד"צ שארית ישראל'.

בהנהלת בית המדרש מסכמים בסיפוק את קול התורה והתפילה הנשמע בבית המדרש של מרן זצ"ל ואומרים כי זה בוודאי מהווה נחת רוח במרומים למרן רבינו הגרי"ש זצ"ל.







הקראוון הרב אלישיב הרב קוק בין הזמנים שיעורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד