כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מעקבים, איכון שיחות ודירות מסתור: כך נלכד סרבן הגט החרדי • בלעדי

כמו בסרט הוליוודי, חוקרים של בית הדין הרבני הצליחו - לאחר שנה של מעקבים, איכון שיחות וחקירות - ללכוד סרבן גט חרדי עיקש שהתגורר בדירות מסתור "כמו בן לאדן" וביצע כל "טריק" אפשרי בשביל להתחמק ממתן גט לאשתו • בלעדי ל"בחדרי"

אילוסטרציה (דוברות המשטרה)
אילוסטרציה (דוברות המשטרה) צילום: דוברות המשטרה

מעבדות לחירות: שנה של מצוד שכלל מעקבים, איכוני שיחות וחקירות, הסתיימה לה הבוקר בסוף טוב, לאחר שסרבן הגט החרדי, העניק גט לאשתו, זאת לאחר למעלה משנה שהוא ברח מבית הדין הרבני, כשהוא התחבא בעשרות דירות מסתור, ללא שהוא השאיר עקבות אחריו. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון.

הדרמה החלה, כאמור, לפני למעלה משנה. זוג חרדים הגיעו לבית הדין הרבני, כשהאישה מבקשת להתגרש בעקבות אלימות מצדו של בעלה. לאחר שני דיונים, הבעל נעלם. כל המאמצים למצאו עלו בתוהו, זאת לאחר שהתברר כי הוא מתחבא בדירות מסתור, כשבכל תקופה הוא מחליף את מגוריו למקום אחר.

בנוסף, הבעל הסרבן לא היה יוצא כלל לרחובה של עיר, והוא השתמש בטלפונים ציבוריים או בקווים לא מזוהים, כך שכל מאמצי היחידה הטכנולוגית של בית הדין הרבני להגיע אליו על ידי איכון שיחות – לא הובילו לקצה חוט ולעקבות שיובילו בסופו של דבר אליו.

פריצת הדרך הגיעה לאחר שהתברר כי הסרבן נוהג לגלוש באתר בתי הדין, במטרה לעקוב אחר התיק האישי שלו שפתחה רעייתו. חוקרי בית הדין הצליחו לגלות את כתובת ה-IP שבה הוא גולש, אולם התברר כי הוא עושה שימוש במחשבים ציבוריים וברשת האינטרנט בבתי קפה ובלובי של בתי מלון. לאחר מעקב ממושך, התמונה סביבו התבהרה – וחוקרי בית הדין גילו כשהוא גולש מבית קפה ספציפי.

צוות הגיע למקום וביצע עליו מעקב – עד שהגיע למקום מסתורו. בשלב זה, עירב בית הדין את המשטרה, שפשטה על ביתו והובילה אותו למעצר. כאמור, הבוקר, הפרשה הגיע אל סופה – והוא העניק את הגט המיוחל לרעייתו.

בשיחה עם הרב אליהו מימון מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הוא מגולל את הדרמה ל"בחדרי חרדים": "לזוג החרדי יש ששה ילדים. האישה לא הבינה בהתחלה שהאלימות תהפוך למשהו שיטתי, אבל לאחר שזה עבר כל גבול היא באה להתגרש ולאחר שני דיונים הבעל נעלם. התיק הועבר לפני כשנה לטיפול אגף עגונות, היה זה תיק מאוד קשה מכיוון שהאיש הזה היה חי כמו בן לאדן – הוא היה כל פעם שוכר חדר באיזשהו בניין באזורים חרדים – ולא היה יוצא מהבית ימים שלימים".

עוד הוא מוסיף: "היה קשה לאתר אותו, גם איכון טלפוני לא עזר, בסופו של דבר הבנו שהוא בודק כל הזמן את התיק שלו באתר הרבנות, אז עשינו איכון למחשב שלו, וזה היה קצה החוט שהוביל למעצר שלו".

"הוא היה משתמש בכל מיני מחשבים במקומות ציבורים, בבתי קפה או בלובי של בתי מלון, נכנס לרשת וצפה בתיק שלו. הגענו למחשבים ציבורים ועשינו לו מארב. כיוון שהוא עשה את זה באופן די אובססיבי, פעם ביום ובדרך כלל באותן שעות, כך עלינו על המקום שבו הוא גולש. עקבנו אחריו עד לחדר שבו הוא הסתתר ושם המשטרה עצרה אותו".

לסיום אומר הרב מימון ל"בחדרי חרדים": "בסיכומו של ענין אין טעם להסתתר או להימלט – האמצעים הטכנולוגים הקיימים כיום לא מאפשרים לאף אדם להעלם לזמן בלתי מוגבל. מתן הגט משחרר ומוציא לחירות לא רק את האישה אלא גם את הבעל שברח ונמלט למעשה משום דבר".
בתי הדין עגונה סרבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד