כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מתכונן למרוץ: גדעון סער החל לגייס תרומות לרגל חזרתו לפוליטיקה

בקרוב יפורסמו התרומות לצד שמות התורמים באתר מבקר המדינה. על פי החוק רשאי סער, שאינו חבר כנסת או שר, לגייס תרומות בלי הגבלה

גדעון סער (קובי גדעון, פלאש 90)
גדעון סער (קובי גדעון, פלאש 90)



טרם הוכרז על עריכת פריימריס בליכוד, אך השר לשעבר גדעון סער לא מבזבז זמן: לאחר הודעתו בשבוע שעבר על סיומו של פסק הזמן שלקח וחזרתו לפוליטיקה, החל סער לגייס תרומות - כך נודע ל-TheMarker. סער פנה למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, והודיע לו על כוונתו לגייס כספים. בקרוב יפורסמו התרומות לצד שמות התורמים באתר מבקר המדינה.

על פי החוק רשאי סער, שאינו חבר כנסת ואינו שר, לגייס תרומות בלי הגבלה. עם זאת, הוא יכול לגייס תרומות רק מיחידים ולא מחברות. החל ממועד קביעת הפריימריס בליכוד, אם אלו יוקדמו, יחולו על כספי התרומות שיגייס סער הגבלות השימוש החלות על שאר המתמודדים נבחרי הציבור. גורמים פוליטים מעריכים כי הבחירות לכנסת ה-21 יוקדמו וייערכו בתחילת 2018, וסער עצמו כבר הודיע כי הוא מתכוון להתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת הבאה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא מועמד הליכוד לראשות הממשלה בבחירות הקרובות - אלא אם תופסק כהונתו, למשל בשל חקירות המשטרה בענייניו. אם נתניהו ייאלץ להתפטר מתפקידו כיו"ר הליכוד, ייערכו פריימריס על ראשות המפלגה.

נתניהו לא הגיב רשמית לשובו של סער לפוליטיקה. בלשכת נתניהו זעמו על כך שגאולה אבן, רעייתו של סער, מונתה למגישת מהדורת החדשות המרכזית בתאגיד "כאן". בינתיים, כידוע, הוחלט על הקמה של חטיבת חדשות חדשה לתאגיד.

בשבוע שעבר הודיע סער על חזרתו לחיים הפוליטיים, ובמסיבת עיתונאים בסניף הליכוד בעכו אמר כי מטרתו לחזק את המפלגה ולגייס צעירים לשורותיה. "תם פסק הזמן. אני חוזר לפעילות ציבורית ולפעילות פוליטית בתנועתנו, תנועת הליכוד. המטרה שלי היא לחזק את הליכוד, ולדאוג שהתנועה תוביל את ישראל גם בעתיד", אמר.

"הלחצים, האתגרים והבעיות אינם מאחורינו. אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה ואנחנו מזהים סכנה של חזרה לאותו מתווה של תביעה מישראל לחזור לקווי 67 בשינויים כאלה או אחרים, דבר שתמיד האמנו ואנחנו מאמינים שמסכן את עתיד ישראל". הוא הוסיף כי "הליכוד תמיד חרט על דגלו את השמירה על ארץ ישראל, את הבנייה לאורכה ולרוחבה של ארץ ישראל, והליכוד בכל הנושא המדיני-ביטחוני עמד על הדברים האלה כחומת המגן של מדינת ישראל. הליכוד היתה תנועה שהבינה את חשיבות מסורת ישראל (...) חובה לחזק את זה. עם ישראל כמה לאחדות ולגישה מאוחדת".

"לפני שנתיים וחצי החלטתי לקחת חופשה", הסביר סער, "רציתי להיות עם המשפחה, להתמודד עם אתגרים אחרים, היתה לי התקופה הכי טובה, הכי נעימה, הכי שקטה. רציתי ללכת עם דוד (בנו - צ"ז) יד ביד, עכשיו הוא כבר רץ, אני בקושי משיג אותו".

סער סירב להגיב.
גדעון סער פריימריז הליכוד תרומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד