כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בערב פסח: תרזה מיי בהצהרה נחרצת

בהודעה מיוחדת ששיגרה ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ליהודי בריטניה לכבוד חג הפסח, היא מחדדת את התמיכה שלה ביהודי בריטניה, בישראל ובעם היהודי כולו ומצהירה: "מתחייבת לפעול כאפוטרופוס לעם היהודי"

תרזה מיי במעונה הרשמי - דאונינג 10
תרזה מיי במעונה הרשמי - דאונינג 10

ערב חג הפסח - תרזה מיי בהצהרה נחרצת לטובת העם היהודי: בהודעה מיוחדת ששיגרה ראש ממשלת בריטניה ליהודי בריטניה לכבוד חג הפסח, היא מחדדת את התמיכה שלה ביהודי בריטניה, בישראל ובעם היהודי כולו.

"בפרוס חג הפסח" אמרה מיי, "אני רוצה לשלוח את מיטב האיחולים שלי לקהילות היהודיות בבריטניה ובעולם כולו לפסח שמח ושלו".

"כאשר המשפחות היהודיות מתאחדות כדי לשחזר את סיפור היציאה מעבדות ממצרים העתיקה לחירות, היא נותנת לכל שאר הקהילות ברחבי ברטיניה להזדמנות להצטרף אליכם לזכות החירות והחופש שכולנו מכירים" אמרה מיי.

"תולדות העם היהודי וזוועות השואה מדגישות ומזכירות את מה שקורה כשהחופש הולך לאיבוד, ואנטישמיות חוזרת לפרוח בכל הכוח. לכן אנחנו מקימים אתר הנצחה לשואה, יחד עם מרכז חינוכי צמוד, ליד הפרלמנט בלב הדמוקרטיה שלנו"

"משום שאנו זוכרים את השואה, ואנו נחדד את המחויבות הלאומית שלנו ללחימה בשנאה ובדעה קדומה בכל צורותיה בעולם כיום".

מייי הדגישה את "הצורך של היהודים להרגיש חופשיים בכל נושא הדת שלהם" והצהירה כי היא "מתחייבת לפעול כאפוטרופוס לעם היהודי".

"החופש האמיתי זה לקיים את הדת שלך ללא חרדה או דעות קדומות, הוא אחד העקרונות הבסיסיים של החברה שלנו, וכראש ממשלה אני אגן על זכויות היהודים לקיים את האמונה שלהם ללא חשש. כפי שאמרתי בעבר, בלי הקהילה היהודית שלנו, בריטניה לא היתה בריטניה, וכולם יודעים את תרומתם של יהודי בריטניה לחברה".

"הקהילה היהודית עושה תרומה עצומה לבריטניה והצטיינה בכל תחום שעוזר ליצור מדינה מוצלחת ומשגשגת", סיכמה.

לסיום איחלה "פסח כשר ושמח"

ראש הממשלה תרזה מיי נחשבת לאחת התומכות הנחרצות ביותר של מדינת ישראל, ונחשבת לידידה אמיתית של הקהילות היהודיות ברחבי בריטניה.
תרזה מיי פסח בריטניה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד