כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נחשף: מי שכנעה את טראמפ לתקוף בסוריה

התקיפה האמריקנית בסוריה הגיעה בהפתעה מוחלטת. כעת מתברר כי מי ששכנעה את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבצע את התקיפה היא לא אחרת מבתו איוונקה

טראמפ ובניו - אריק ודונלד ג'וניור (רויטרס)
טראמפ ובניו - אריק ודונלד ג'וניור (רויטרס)

התקיפה האמריקנית בסוריה הגיעה בהפתעה מוחלטת. כעת מתברר כי מי ששכנעה את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבצע את התקיפה היא לא אחרת מבתו איוונקה. כך לפחות לדברי בנו של טראמפ, אריק.

טראמפ הבן התראיין ל'טלגרף' הבריטי וסיפר שאחותו עודדה את אביה הנשיא לתקוף בסוריה: עוד סיפר אריק "רק לפני שנתיים אבא שלנו התנגד נחרצות לפעולות בסוריה, אבל לאיוונקה יש עליו הרבה השפעה" אמר אריק.

לדבריו, "איוונקה היא אם לשלושה ילדים ויש לה הרבה השפעה על אבא שלנו. אני בטוח שהיא אמרה, 'תשמע זה נורא'. אבא שלי לפעמים מתנהג ככה, אפילו שלפני שנתיים הוא התנגד נחרצות לפעולה בסוריה, אבל אז מגיע נשיא ומשתמש בגז נגד נשים וילדים".

אריק עצמו צידד בפעולה של אביו הנשיא. "בנקודה מסוימת, אמריקה כמנהיגה וכמעצמה חייבת לפעול. היא עשתה זאת עם תמיכה מבנות בריתה, ואני חושב שזה דבר גדול מה שהוא עשה".

"אבא שלי הזדעזע מתמונת הילדים שנפגעו מהמתקפה הכימית" סיפר אריק טראמפ, "אני משתדל להישאר מחוץ לפוליטיקה ואני לא חלק מהממשל, אבל אפשר לראות שאבא שלי הושפע חזק מאד מהתמונות של הילדים שנפגעו, אין אדם אחד בעולם שראה את הילדים שרוססו במים כדי למנוע מהעור שעל גופם לצרוב, ולא הושפע חזק מהדבר הזה, זה נורא ואיום".

"החבר'ה האלה פשוט פראים, ואני שמח שאבא שלי הגיב כפי שצריך" אמר טראמפ הבן על אנשי המשטר הסורי.

טארמפ הבן סיפר שלאחותו איוונקה יש השפעה גדולה על אביה והיא לא מפחדת להגיד את דעתה - גם אם היא מנוגדת לזו של אביה.

בתוך כך מזכיר ההגנה של ארה"ב, ג'יימס מאטיס, אמר "כי המתקפה האמריקנית בסוריה השמידה חמישית ממערך כלי הטיס המבצעיים של חייל האוויר הסורי, וגרמה להרס של מצבורי דלק ותחמושת".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיב להודעה של הצבא האמריקני והשווה בין המתקפה על סוריה, לבין פלישת ארה"ב לעיראק, בתירוץ לנוכחות נשק בלתי קונבנציונלי, שכידוע לא נמצא בסופו של דבר בעירק, וטען שארה"ב מתכוונת לתקוף שוב. הנשיא הרוסי אף הציג תיאוריה מוזרה לפיה "מתקפת הגז הוכנה כדי להאשים את אסד".
דונלד טראמפ איוונקה טראמפ סוריה מתקפה אריק טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד