י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רגע לפני ליל הסדר: ביתה של משפחה בת 12 נפשות נשרף כליל

רגע לפני ליל הסדר, בעוד אב המשפחה מתפלל בביה"כ והאם ישנה, ביתה של משפחה חרדית בת 12 נפשות בב"ב נשרף כליל. "האמא ברחה מהבית עם מטפחת מפויחת" סיפרו עדי ראייה ל'בחדרי' • טענות נגד כיבוי אש: "לא הגיעו מוכנים" • תיעוד

הבית המפויח הערב (באדיבות המצלם)
הבית המפויח הערב (באדיבות המצלם)

על פסח שכזה לא חלמו בני משפחת יוזעף משיכון סאטמר בבני ברק, שביתם נשרף כליל בליל התקדש החג. המקרה המצער אירע בשעת התפילה, בעוד אבי המשפחה הרב אברהם יהושע וילדיו אומרים הלל בבית המדרש הגדול של חסידות סאטמר בשכונה.

קצר חשמל במקפיא הדירה העלה אותה בלהבות, ואם המשפחה, שישנה באותו הזמן, הספיקה להתעורר מהפיצוצים שנשמעו ולהימלט מהדירה.

השכנים בבניין הזעיקו את כוחות הכיבוי והתפנו אף הם מהמקום, זאת מחשש שהשריפה תתפשט ותצא משליטה.

"האמא, אם לעשרה ילדים שנחה מעבודות החג, יצאה עם מטפחת מפויחת מביתה" סיפרו עדי ראייה ל"בחדרי חרדים". המשפחה נאלצה לסעוד את ארוחת החג אצל הסבא, הרה"ח רבי משה חיים ווייס מנכ"ל מוסדות סאטמר. ל"בחדרי חרדים" נודע כי הערב (מוצאי חג ראשון) נפתחו מספר חנויות בעיר במיוחד על מנת לסדר ביגוד לילדי המשפחה שנותרו חסרי כל.

טענות קשות נשמעו על כוחות הכיבוי. מתפללי בית המדרש סאטמר, שעמדו בחוץ וראו מהמרפסת את להבות הענק בבית המשפחה, אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "לכבאים אמרו שמודבר בקומה שישית, אך הם הביאו סולמות המגיעים רק לקומה שלישית. בנוסף, הם הגיעו עם צוות קטן של 3 כבאיות ושבעה לוחמי אש בלבד. לקח להם שעה לכבות את השריפה. אם היו מגיעים בצורה נורמלית הם היו משתלטים על האש תוך כמה דקות".

מנכ"ל ארגון הצלה, אושי שלומוביץ, המתפלל בבית הכנסת סאטמר וקרא לכל הדיירים להתפנות באמצעות רמקול, סיפר: "בליל החג, לקראת סיום התפילה, הוזעקתי על ידי מתפללי בית הכנסת לבניין סמוך בעקבות דיווח על דירה שהחלה לעלות באש.

"כשהגעתי למקום ראיתי שמדובר בשריפה פעילה, יצרתי קשר עם מוקד מד"א וביקשתי מהם להזעיק למקום כוחות כיבוי ואמבולנסים, כשבמקביל הגיעו למקום מתנדבי הצלה נוספים המתפללים בסמוך".

לדבריו, "מאחר שמדובר בבניין רב קומות שמאכלס מאות אנשים וילדים התחלנו בפינוי של הדיירים למקום בטוח, כשבמקביל אנו מאבטחים רפואית את לוחמי האש. למרבה הנס לא היו נפגעים בדליקה מלבד נזק רב שנגרם לשלוש דירות".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בבוקר, באזור השעה 8:00, הוזעקו כוחות הכיבוי שוב למקום לאחר שעשן יצא מהדירה. לכוחות התברר כי מספר גיצים בוערים נותרו מתחת לארון הספרים.

כאמור, בעקבות השריפה נאלצה המשפחה שביתה נשרף כליל לעשות את ליל הסדר בבית הסבא, אך המשפחה נותרה חסרת כל וכעת מנסים עסקני החסידות לסייע למשפחה.















שריפה סאטמר ליל הסדר לוחמי האש כיבוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד