י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

דובר הבית הלבן התנצל על זילות השואה, והסתבך

דובר הבית הלבן עורר סערה כשאמר כי "אפילו היטלר לא השתמש בנשק כימי", הוא התנצל מיד - והסתבך שוב בדבריו

נשיא ארצות הברית על רקע הבית הלבן, צילום: רויטרס
נשיא ארצות הברית על רקע הבית הלבן, צילום: רויטרס

דובר הבית הלבן שון ספייסר עורר סערה כשבמהלך תדרוך רשמי בבית הלבן התייחס לתקיפה הכימית באידליב שבה נרצחו עשרות ילדים ונפצעו מאות בני אדם, ואמר כי "אפילו היטלר לא השתמש בנשק כימי".

לאחר שדבריו עוררו סערה תקשורתית, הבהיר ספייסר - "היטלר לא השתמש בגז נגד בני עמו כפי שעשה אסד, אלא שהוא השתמש בגז רק ב"מרכזי השואה". לאחר ההבהרה התברר שספייסר הסתבך עוד יותר, כשכינה מחנות ריכוז "מרכזי השואה". במוזיאון לזכרה של אנה פרנק קראו לטראמפ לפטר את ספייסר בעקבות הדברים.

לאחר הסערה שעורר, התראיין ספייסר ל-CNN והתנצל עמוקות על דבריו "אני מתנצל על דברי, השתמשתי בטעות בהשוואה לא מתאימה ולא רגישה לשואה. אין כל השוואה. אני מאוד מתנצל על כך. הייתי צריך להישאר מפוקס בזוועות ובטרגדיה בסוריה, ולא להשוות את המעשים בסוריה באופן בלתי ראוי ובלתי רגיש לשואה".

לפני התדרוך, טענו בכירים בבית הלבן כי בידי ארצות הברית הוכחות ברורות על חלקו של אסד בביצוע התקיפה הכימית בסוריה, בניגוד לטענה של מוסקבה לפיה לא הייתה תקיפה כזו. מוקדם יותר האשים הנשיא פוטין את ארצות הברית שזייפה את המתקפה הכימית על מנת לתקוף את אסד, ואף על כך שתכננה לעשות זאת פעם נוספת. לדברי פוטין "אנשי אסד לא ביצעו שום ירי של נשק כימי".
טראמפ הבית הלבן נשיא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד