י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בלימוזינה מפוארת: אלפים ליוו את האסירים לכלא הצבאי

אלפי בני "הפלג הירושלמי" השתתפו אתמול בתהלוכה לכבודם של שני בחורי הישיבות העריקים השבים לכלא הצבאי, שהגיעו לביתו של הגר"ש אויערבך. צפו

בלימוזינה מפוארת: אלפים ליוו את האסירים לכלא הצבאי

הם נעצרו על עריקותם מצה"ל ונשפטו לחודשים בכלא הצבאי - אך שוחררו לחג הפסח: אלפים ליוו את האסירים ישראל מאיר טולידנו וצבי דוב פרידמן אל הכלא הצבאי, ממנו קיבלו חופשה בת 72 שעות בלבד.



תהלוכת הענק שהתקיימה אמש (מוצאי חג ראשון) כללה רכב לימוזינה מפוארת, בה ישבו האסירים ובני משפחתם לצד רכבי מוזיקה שרגילים לראות בתהלוכות הכנסת ספר תורה. על רכב השרד ניתלו שלטים עם הכיתוב "מעריצים את אסירי עולם התורה". את העריקים ליוו מרחוב שרי ישראל ועד לרחוב בר אילן, שם יצאו מהרכב ונישאו על כתפי הקהל שהריעו להם ולחץ את ידיהם בהתרגשות.

בסיום התהלוכה נשא דברים הבחור ישראל מאיר טולדנו לפני האלפים. בדבריו אמר כי לקח עימו אל הכלא את הגמרא, ושם סיים את המסכת שנלמדה בישיבה - "אף אחד לא יצליח לקחת ממני את התורה, לא מעצרים ולא משפטים ימנעו ממני להמשיך ולדבוק בתורה. לא ניכנע להם, שום דבר לא ישבור אותנו, נעמוד איתנים במאבק מול גזירת הגיוס, וחלילה מלשתף פעולה עם רשויות הצבא. נדבוק בדרכו של מרן ראש הישיבה שליט"א שמצעיד אותנו בעוז ובגאון בדרך התורה המסורה לנו מדורי דורות".

לאחר מכן סיים בהתרגשות את מסכת כתובות אותה סיים במהלך הימים בהם ישב בכלא, כשהקהל שר ורוקד לפניו. משם פנו אסירי עולם התורה אל מעונו הגר"ש אויערבך בשכונת שערי חסד בירושלים שקיבלם בחמימות רבה. ראש הישיבה בירכם באריכות ואמר כי "הקב"ה אוהב אותנו יותר ממה שאנו אוהבים את עצמינו, וכשמוסרים נפש על תורה ורוחניות זוכים להארת פנים מהקב"ה שמגלה לנו את אהבתו הגדולה אלינו".

































































































אסירים הפלג הירושלמי ישראל מאיר טולדנו לימוזינה כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד