כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כך שכנעתי אותו לנסות שוב, ולא להתגרש

תחשוב למשך עשר דקות ביום דברים טובים על אשתך, כי הרי את הבעיות יהיו לך עם כל אישה אחרת

מרדכי רוט
מרדכי רוט

הוא ישב מולי כשדמעות זולגות מעיניו, מזה חצי שנה שהוא חי בנפרד מאשתו. הוא הגיע כדי שאעזור לו להתמודד עם המצב הרגשי בוא הוא נתון, ובעיקר לתת לו הסכמה על התהליך שהוא החליט לבצע.

גט זה הפתרון היחידי שנראה בעיניו ולמרות שהוא יודע שלהתגרש זה לא ללקק גלידה על שפת הים, והוא בהחלט מבין שמדובר בתהליך לא פשוט שמשאיר בדרך כלל צלקות לכל החיים, אך הוא מיוזמתו החליט להתגרש, אשתי מוכנה לעשות הכל בשביל לא להתגרש, אני לא מוכן יותר! הוא אומר בתוקף.

אני מסביר לו שאני לא יועץ נישואין, אם הוא רוצה עזרה ותמיכה נפשית בכל התהליך בשמחה ובאהבה גדולה. רק תגיד לי האם אני צודק בהחלטתי להתגרש, הוא מתעקש ושואל. במהלך חיי הנישואים שלי היו כמה דברים מאוד מהותיים בזוגתי שלא הצלחתי לשנות שהפריעו לי מאוד. ייעוץ נישואין גם לא הצליח והדברים האלה היו חשובים לי כ"כ עד כדי כך שהחלטתי להפריד כוחות. אני שואל אותו: אתה חושב שאם תתחתן עם אישה אחרת לא יהיו לך דברים מהותיים שיפריעו לך?

הוא אומר לי: באשה שאני אחפש אני אבדוק לעומק.

יש דברים מהותיים שאתה כן מרוצה מהם? אני שואל.

הוא השתתק למספר דקות.

וענה לי : בכנות אני אומר לך. יש דברים שכן.

בכל אישה שתתחתן אתה יהיו דברים שחשובים לך שהיא תעשה ויהיו דברים שלא. העצמת השלילי וההתמקדות בכל הזמן בדברים שמפרידים ולא בדברים שמקרבים, יוצר אצלך את התחושה שאתה לא יכול יותר לחיות עם אשתך. תשב עשר דקות בכל יום ותחשוב על הדברים שכן טובים באשתך הדברים שכן מחברים ביניכם ולא הדברים שמפרידים.

בכל אישה שתבחר אם תתמקד בדברים השלילים שיש בה ( ובכל אדם יש בו צדדים חיוביים וצדדים פחות חיובים), אם תבחר להתמקד ולחשוב בלא טוב - אתה תעצים את השנאה את החושך עד שטיפת אור לא תיכנס פנימה.

אחרי שדיברתי אתך אני חושב שזה מגיע מהנקודה הפנימית אצלך. אתה מחפש בעצמך ומתמקד בחושך שלך ולא באור שיש בך. תתחיל להקדיש עשרים דקות ביום. עשר דקות לחפש את האור והטוב שיש בך ואת האור והחיובי שיש באשתך.

וגם בכל תחום אחר בחיים.

אי אפשר להגיד לאדם לא להעיר בכלל לבן זוג שלו מאחר והאיסור רק מגביר את המחשבה על ההערות. ומאוד קשה להתגבר ולא להעיר בכלל לבן אדם שאתה חי איתו. ובפרט דברים מהותיים שמפריעים. קח את האדם שיש לו את האישה הכי מושלמת, הוא בכל יום רק יחפש ויגיד לעצמו ויעיר לאשתו את מספר הדברים הרעים שהוא מצא בה.

והוא יעצים את זה ובזה תהיה ההתמקדות בכל היום. לא יעזור לו שום דבר כמה שאשתו תנסה להתנהג אליו בצורה יפה ומכובדת היא בסוף תהפוך להיות האישה הרעה ביותר.
יש לנו בחירה אחת. להתמקד בדברים המאירים שיש בנו, ובקרובים שלנו. זה חרות אמתית, זה חופש. יכול להיות לאדם מיליון דולר אם תבחר להסתכל ולהתמקד רק ברע שיש לך יהיה לך חיים אומללים.

כך בקשר עם בני הזוג. לנסות להתחבר במה שמאחד ומה שמאיר בשני.

כמובן שיהיו אנשים שיגידו שהם לא מסכימים איתי, וכי באמת אין אפשרות להסתכל על הצדדים הטובים כל הזמן. וכמובן שיש לכל אחד מגרעות. אבל אני חושב שאנשים שחושבים ככה אלו באמת אנשים שלא מוכנים להתמודד עם הקושי בחיים. הם בוחרים להסתכל על החושך במקום האור. למרות הקושי שבדבר.

וזה נובע מנקודה אחת תבדקו את זה. זה נובע מנקודה פנימית שהאדם לא מסתכל על האור שיש בו. כי משם הכול מתחיל ומשם הכול נגמר. כשאדם רגיל להסתכל על הרע שיש בו במקום האור שבו, איך הוא יכול להסתכל ולחפש באחרים את האור ולא את החושך?

ראו את האור שסביבכם ובעיקר בעצמכם כי משם מתחיל הכול, וצאו מגלות לגאולה, אמן.
גירושין יועץ נישואין מרדכי רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד