י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אירוע חמור במיני ישראל: קנו שניצל וגילו שאכלו חמץ; "היה טעים מדי"

"כל המוצרים כשרים לפסח" - האמנם? בני משפחות חרדיות שרכשו מזון מהיר במזנון מיני ישראל גילו לחרדתם כי למרות השלט והבטחות המוכרים, לא הכול כשר לפסח: "המוכרים טענו שהשניצל במקום כשר לפסח, אבל הוא היה טעים מדי" • פרסום ראשון

מיני ישראל. אילוסטרציה (Jorge Novominsky /Flash90)
מיני ישראל. אילוסטרציה (Jorge Novominsky /Flash90)

פרסום ראשון • להסיר מכשול; "כל המוצרים כשרים לפסח" - האמנם? בני משפחה חרדית שרכשו מזון מהיר במזנון מיני ישראל גילו לחרדתם כי למרות השלט והבטחות המוכרים, לא הכול כשר לפסח.

בימי חול המועד כמעט ואין משפחה שלא יוצאת לטייל עם הילדים. יש את אלה המצטיידים במזון מהבית והשאר רוכשים במזנונים ובמסעדות כשרות לפסח.

בני משפחה חרדית מבני ברק שיצאו לטייל במיני ישראל, כמו רבים אחרים, רכשו במזנון אוכל שהוצהר לגביו כי הוא כשר לפסח. בשלט במקום נכתב כי "כל המוצרים כשרים לפסח", וההצהרה כוללת גם שניצלים הנמכרים במקום.

בני המשפחה קנו שניצלים, אך אז לחרדתם גילו כי אכלו חמץ. "השניצל היה טעים מידי" מספרים ל"בחדרי חרדים" יואל מבני ברק ודניאל מפתח תקווה שיצאו למקום יחד עם בני משפחותיהם. "שאלתי שוב את המוכר האם הוא בטוח שזה כשר לפסח והוא השיב בחיוב".

תעודת כשרות לפסח לא היה במזנון אך המוכר הצביע לעבר השלט בו נכתב כי כל המזון הנמכר במקום הינו כשר לפסח. "ביקשתי לראות תעודה. המוכר הסביר שאין, אבל הצהיר שוב שכל המוצרים כשרים לפסח". יואל ביקש לראות את אריזת השניצל ונחרד לגלות כי הוא אינו כשר לפסח.

יואל, שחשב לרגע כי יתכן ונפלה טעות במדבקה על האריזה, לא התעצל וצלצל לחברת השניצלים 'מילועוף', שם אומת החשש - "השניצל בציפוי פירורי לחם, אין לנו ייצור כשר לפסח" אמרו בחברה ליואל.

"המוכר במקום ניסה להתחמק מתשובה על כך. לאחר כרבע שעה שניסה להתחמק ענה לי 'שאר המוצרים כשרים...' ואישר שהשניצל אינו כשר לפסח" מספר יואל בשיחה עם "בחדרי".









אך לא רק יואל הופתע מכך. "המוכרות במקום הופתעו אף הן ואמרו אחת לשנייה 'איזה נס שלא אכלנו', אך בהוראתו של המנהל במקום המשיכו למכור את השניצלים המצופים עם פירורי לחם - חמץ גמור".

מדובר במקרה חמור ביותר בו צרכנים שומרי מצוות הוטעו, יתכן אף במכוון, וכתוצאה מכך הם אכלו בשוגג חמץ גמור בפסח במקום ציבורי בו מבקרים אלפי שומרי מצוות במהלך החג.

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי ברבנות רואים את המקרה בחומרה רבה והמקרה ייחקר. עם זאת, גורמים ברבנות הראשית אמרו ל"בחדרי חרדים" כי תקלות כגון אלו מתרחשות מאחר ואין מספיק פקחים שיכולים למנוע מקרים כאלו.

משה לוי, זכיין המזנון במיני ישראל, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר במשלוח שהזמנו אצל ספק במיוחד לפסח תוך שאנו מדגישים שהמזון יהיה כשר לפסח. לצערי, האדם שהתראיין אצלכם ב'בחדרי' גילה כי מדובר בחמץ ומיד ניתנה הוראה להסיר במיידית את החמץ והכלים שהיו במגע".

לדבריו, המטבח הוכשר מחדש ולמחר הוזמנה סחורה חדשה שהיא אכן כשרה לפסח.
מיני ישראל חמץ שניצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד