כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"מסוכנים יותר מהחיזבאללה": 'הארץ' מעורר סערה

מאמר בעיתון הארץ שבו נכתב כי "הדתיים הלאומים מסוכנים יותר מהחיזבאללה. יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים" מעורר הערב סערה רבתי • נתניהו: "הם איבדו את זה לגמרי" • בנט: "תמיד כשאתה חושב שעיתון הארץ כבר הגיע לשיא השפלות, הוא מצליח להפתיע עם שפל חדש"

צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90
צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90

מאמר בעיתון הארץ מעורר הערב סערה רבתי, לאחר שכותב המאמר, יוסי קליין, טען שהדתיים הלאומים "מסוכנים יותר מהחיזבאללה".

"הדתיים הלאומיים מסוכנים. מסוכנים יותר מהחיזבאלה. יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים", כתב קליין והמשיך: "את הערבים אפשר לנטרל, אותם לא. מה הם רוצים? להשתלט על המדינה ולנקות אותה מערבים. אם תשאלו, הם יכחישו. הם יודעים, שמוקדם מדי להיות כה גלויים. אל תאמינו להכחשות שלהם".

עוד כתב: "הלאומיות הדתית שלהם היא לאומנות קיצונית, עטופה ביראת שמים חסודה. היא מחלחלת למערכת החינוך, מתחזקת בצבא ומשפיעה על בית המשפט העליון. הם כבר בדרך אלינו, עוד רגע והם פורצים את הדלת".

ראש המשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה: "המאמר ב״הארץ״ מביש והזוי. הם איבדו את זה לגמרי.

"הציבור הדתי לאומי הוא מלח הארץ, בניו ובנותיו משרתים בצה״ל ובשירות הלאומי למען מדינת ישראל וביטחון ישראל. אני גאה בהם כמו רוב אזרחי המדינה.

״הארץ״ צריך להתנצל" אמר נתניהו.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר: "‏הערבים נוהרים=הדתיים הלאומיים מסוכנים=שופטים, אמנים ועיתונאים שמאלנים. מאסנו מהכללות! זה מקומם וזה מקומם. מאמרו של יוסי קליין ראוי לכל גינוי".

שר החינוך נפתלי בנט הגיב בחריפות למאמר ואמר כי "תמיד כשאתה חושב שעיתון הארץ כבר הגיע לשיא השפלות, הוא מצליח להפתיע עם שפל חדש. לא לדתיים הלאומיים, לא לשמאלנים, לא לערבים ולא לאף מגזר מגיע כתב שטנה מנאץ ונואל כזה".

בנט קרא למו"ל 'הארץ' עמוס שוקן וביקש ממנו: "רגע לפני שזה יעלה בדם. עיתון הארץ, תחדלו. תתבייש עמוס שוקן, תתביישו עורכי הארץ. תרדו עלי. תכתבו שאני ״פשיסט״ ו״תומך אפרטהייד״ ו״מסוכן לישראל״.

"על כבודי אני מוחל. אבל על כבודו של הציבור הנפלא הזה לא אמחל" אמר בנט.

שר הפנים אריה דרעי צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "‏פעם זה החרדים, פעם מזרחיים והפעם דתיים לאומיים, אבל תמיד נגד כל מה שמריח יהדות ומסורת והכל בשם הנאורות והפלורליזם כמובן. בושה!"

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד התייחס למאמר וכתב בתגובה: "רועי קליין ז״ל מסוכן? אלעזר שטרן ועליזה לביא מסוכנים יותר מהחיזבאללה? הרב שי פירון מסוכן יותר מתאונות הדרכים? ועמנואל מורנו ז״ל, גיבור ישראל, גם אצלו ״השקר הוא דרך חיים״? מה  שפורסם הערב ב״הארץ״ נגד הציונות הדתית הוא טקסט אנטישמי צרוף".
הארץ מתנחלים אנטישמיות יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד