י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

איפור למרכיבות משקפיים • המדריך המלא

האם מרכיבות משקפיים נזקקות למינונים ולהדגשים שונים של איפור? • איך להיפטר מהצל שיוצרים המשקפיים סביב העין? • האם להתאים בין גווני האיפור לצבע המסגרת? • וכיצד להתאפר עם עדשות מגע?

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



כללי:

נשים המרכיבות משקפיים, נזקקות למינונים והדגשים שונים של איפור העין, בשל העובדה שהעדשות לעיתים "מעלימות" את העין. בנוסף, יש להתחשב בגוון המסגרת צורתה ועובייה. כל אלה ישפיעו על סגנון האיפור וגווניו.

כדי למנוע מעדשות המשקפיים להתלכלך על ידי אבקת הצלליות, מורחים את העפעף במעט מיק-אפ לפני השימוש. פעולה זו תקבע את הצללית. כשמסגרת המשקפיים דומיננטית, נדרש רק איפור מינימאלי. לעיתים המסגרת עצמה מספקת צבע וחן. אין "לצאת" עם האיפור מחוץ למסגרת המשקפיים - זאת כדי למנוע מראה בלתי אחיד. אפרו את העיניים בצבעים קרובים לצבעי המסגרת.

עדשות שקופות לחלוטין (ללא גוון):

מרכיבות עדשות משקפיים שקופות לחלוטין אינן צריכות לשנות את איפורן או לחזקו. עדשות אלה נראות טבעיות לחלוטין ולא נוצר עיוות של העין.

עדשות עם גוון:

מרכיבות משקפיים כהות, נדרשות להדגש רב יותר של איפור העיניים, מאחר ועדשות אלה מסתירות במקצת את העין. יש לחזק בעיקר את האיפור "המתחם", כלומר: יותר דגש של העיפרון או האייליינר והמסקרה. את הצלליות מניחים במינון הרגיל.

עדשות מעוותות המגדילות את העין:

ישנן עדשות משקפיים, היוצרות אשליה של עין גדולה ובולטת יותר ממראה העין במציאות. האיפור הנכון לעיניים אלו דומה לאיפור של עיניים בולטות. מניחים צללית כהה על העפעף העליון כדי ליצור אשליה של מבנה עין קטן יותר. תחימה מודגשת של העין (לכל אורכה) בעיפרון או איילנר וגם שימוש מוגבר במסקרה, יוצרים תחושה של עין צרה יותר.

עדשות מעוותות המקטינות את העין:

בדרך כלל מדובר בעדשות משקפיים עבות, היוצרות תחושה של עין קטנה מאוד. טכניקת האיפור הטובה ביותר לעיניים היא שימוש בצלליות בהירות מאוד. את קו תיחום העין, עושים ע"י עיפרון או איילנייר, אך לא צמוד לקו הריסים, אלא כמילימטר רחוק ממנו. תיחום זה "יגדיל" את העין ויפצה על המראה המוקטן אותו יוצרות עדשות אלה.

איפור למרכיבות עדשות מגע:

כשמרכיבים עדשות מגע, העין לעיתים נוטה לדמוע, כך שהאיפור שכה עמלת עליו קודם לכן יכול להיגרע בשניות. בעיה מוכרת נוספת היא שימוש בטיפות סטילה לעיניים יבשות, שגם הם עלולים לגרום למריחת האיפור וזליגתו. ההמלצה היא להשתמש במוצרים עמידים למים, כמו מסקרה ואייליינר מסדרת "ווטר פרוף".

הטיפים באדיבות: ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר מס'1 למקצועות האיפור.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד