י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חשיפת 'בחדרי' • אייכלר בפנייה לשר אלקין תבטל את הדו"ח המביש

הדו"ח המביש שניתן למשפחה חרדית בעיצומו של ליל הסדר הגיע לפתחו של השר לאיכות הסביבה אלקין • במכתב ששיגר אליו אייכלר הוא כותב: "המישטר החילוני לא שלט בארצנו בימי רבי עקיבא וחכמים שהיו מסובין בבני ברק כל הלילה - לכן המשטרה לא הגיעה"

אייכלר. צילום: פלאש90
אייכלר. צילום: פלאש90

חשיפת 'בחדרי חרדים' שגררה סערה רבה, עולה שלב: יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר שיגר מכתב לשר לאיכות הסביבה זאב אלקין, שבו הוא מתייחס לדו"ח הרעש שניתן למשפחה חרדית בעיר בני ברק, בעיצומו של ליל הסדר, וזאת בגין שירתם בשעת לילה מאוחרת.

"לבטל מיד את דו"ח הרעש לליל הסדר בב"ב", כותב אייכלר בחריפות לאלקין, "במדינה בה מופר חוק החמץ בריש גלי, מטילים קנס על יהודי שחגג ליל סדר בבני ברק".

לדבריו של ח"כ אייכלר, "אני בטוח שלא ידעת על הדו"ח הזה. אך כשר לאיכות הסביבה עליך לבטל את הקנס המביש באופן פומבי, כדי לא לתת יד לרומאים של ימינו שמתירים למכור חמץ בפסח בחוצות וקונסים יהודים המסובים כל הלילה בביתם בליל הסדר".

אייכלר ממשיך לתקוף בחריפות רבה: "המישטר החילוני לא שלט בארצנו בימי רבי עקיבא וחכמים שהיו מסובין בבני ברק כל הלילה עד שהגיע זמן קריאת שמע של שחרית. לכן המשטרה לא הגיעה והמשרד לאיכות הסביבה לא הגיש דו"ח על הרעש שעשו התלמידים בימים ההם בזמן הזה".

כזכור, הסערה החלה לאחר ש"בחדרי חרדים" חשף כי בעוד כל עמך ישראל שר וחגג את ליל הסדר, בני משפחה חרדית בשיכון ה' בבני ברק נאלצו להתנהל מול שוטרים שהוזעקו לביתם, לא ויתרו ונתנו לאב המשפחה דו"ח בגלל - ליל הסדר.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מדובר משפחת רוזנבורג מרחוב לוי יצחק מברדיצ'ב בשיכון ה' בבני ברק. אב המשפחה קיבל דו"ח על סך 350 שקל לאחר שהוא ובני משפחתו שרו וחגגו את ליל הסדר בשעה מאוחרת בלילה.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי השוטרים הוזעקו למקום על ידי שכן המתגורר בבניין שקולות השירה שבקעו מבית משפחת רוזנבורג הפריעו לו, כך לדברי בני המשפחה ששוחחו עם "בחדרי חרדים".

כזכור, אב המשפחה סיפר ל"בחדרי חרדים": "ערכתי את הסדר כמו בכל בית יהודי. השכן שלי, דתי, כנראה הפריע לו ששרנו בבית והוא כיבה לי את האור דרך לוח החשמל בחדר המדרגות".

לדבריו, "היה לנו אור מנרות שהיו בסלון ואור נוסף שבקע מחדר סמוך. המשכנו בסעודת החג, אך כמה דקות לאחר מכן הגיעו לבית שוטרים שדרשו מאתנו להפסיק להרעיש. אמרתי לשוטר 'התחלנו את הסעודה, נשתדל לסיים מוקדם ונהיה בשקט'".

כאמור, לאחר מכן חזרו השוטרים למקום ונתנו לאב המשפחה דו"ח על סך 350 שקל. "השוטר כתב לי דו"ח של 350 שקל ואמר שאם הוא יצטרך לבוא עוד פעם זה כבר יהיה דו"ח של 700 שקל".

הרב חיים שאול רוזנבורג, אבי המשפחה, הוסיף ואמר ל"בחדרי חרדים": "הילדים היו בהלם מביקור השוטר בבית. זה לא להאמין שכל עם ישראל חוגג את הלילה הקדוש הזה ואי אפשר לשיר - אפילו בשקט".

בתיעוד של הדו"ח שהגיע לידי "בחדרי חרדים" ניתן לראות שאב המשפחה סירב לחתום על הדו"ח בגלל החג.
דוח משטרתי ליל הסדר זאב אלקין ישראל אייכלר פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד