י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האירוע הגדול בקוריאה: פתיחת רחוב חדש

עיתונאים זרים בצפון קוריאה, שהוזמנו ל"אירוע גדול וחשוב" וציפו לניסוי גרעיני - גילו שמדובר בחנוכת רחוב חדש

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. צילום: רויטרס
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. צילום: רויטרס

על פי דיווחים בתקשורת העולמית, תמונות לוויין מצפון קוריאה, מצביעות על הכנות לניסוי גרעיני שיערך במדינה המבודדת ביום שישי הקרוב.

הדיווחים מגיעים אחרי ימים של מתיחות בין צפון קוריאה לארה"ב, ועל רקע נושאת מטוסים אמריקנית שנשלחה לאזור. הניסוי מתוכנן ליום השנה להולדתו של אבי האומה קים איל סונג.

לקראת חגיגות "יום השמש" בצפון קוריאה בשבת הקרובה, שאליו הגיעו כ-200 עיתונאים זרים, נמסר על ידי הגורמים הרשמיים במדינה, כי "אירוע חשוב וגדול" יתרחש היום.

ההערכה הייתה שכוונתם היא לניסוי גרעיני, אך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, התברר שמדובר בפתיחת רחוב חדש במרכז פיונגיאנג, בנוכחות קים ג'ונג און.

כזכור דונלד טראמפ החליט להגביר את הנוכחות האמריקנית באזור, ושלח את נושאת המטוסים האמריקנית קרל וינסון לאזור. מיד לאחר מכן הודיעה צפון קוריאה שהיא "מוכנה למלחמה" והזהירה את ארה"ב מפעולה נגדה. נשיא ארה"ב השיב שצפון קוריאה "מחפשת בעיות".

המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה משפיעה גם על השכנה דרום קוריאה, בעלת בריתה של ארה"ב, ועל סין בעלת הברית של צפון קוריאה. בסין קראו לפתור בדרך שקטה את המתיחות, ובעיתון ממלכתי בסין נכתב, כי האפשרות הטובה ביותר עבור צפון קוריאה, היא לזנוח את תוכנית הגרעין.

בין הצפון להדרום שורר מצב מלחמה, מאז מלחמת קוריאה, שנמשכה בין 1950 ל-1953 והסתיימה בהפסקת אש - ולא בהסכם שלום.
צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד