י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מתחם הספורטק: עבודות בעיצומה של השבת

פרסום ראשון: מתחם הספורטק בירושלים, שידע מאבקים רבים, שוב עולה לכותרות. על פי עדויות רבות שהגיעו ל"בחדרי חרדים" – חברת 'מוריה' שמופקדת על הבנייה במקום – ביצעה עבודות בשבת האחרונה על ידי מספר פועלים • כל הפרטים

מתחם הספורטק
מתחם הספורטק

פרסום ראשון: מתחם הספורטק בירושלים, שידע מאבקים רבים, שוב עולה לכותרות. על פי עדויות רבות שהגיעו ל"בחדרי חרדים" – חברת 'מוריה' שמופקדת על הבנייה במקום – ביצעה עבודות בשבת האחרונה על ידי מספר פועלים.

תושבים המתגוררים בשכונת רמות ב' הסמוכה לספורטק נדהמו לגלות את העבודות במקום, בעת שהם חזרו מתפילת השחרית, "היינו בהלם, שמעתי דפיקות של פטישים, יצאנו החוצה וראינו את העבודות", מספר אחד התושבים ל"בחדרי חרדים".

עו"ד שלמה פוליטיס המתגורר בסמוך אומר בשיחה ל"בחדרי חרדים" כי "אני גם שמעתי וגם ראיתי את העבודות, אני מתגורר ממש מול הספורטק, מול המגרש השלישי הדרומי. הבית שלי הוא הבית התחתון ליד היער. בעיצומה של השבת, אחרי שחזרתי מבית הכנסת, בערך בשעה 11:00, שמעתי פטישים, אמרתי לעצמי – 'מוזר, הרי אפילו שכן שלי לא דופק בשבת עם פטיש'. יצאתי החוצה".

לדבריו, "היו במקום ארבעה פועלים, ופועל נוסף שהיה במרחק מהם והביא להם קרשים וחפצים אחרים. הם עבדו עד 14:30. וכנראה שיום יומיים קודם הם עשו יציקה לטריבונות במקום, ובשבת הם עבדו שעות רבות על שטח מסויים אולי הורידו את הקרשים ליציקה ודפקו בפטישים".

תושב רמות נוסף אמר ל"בחדרי חרדים", "לא מספיק שמתחם הספורטק רומס את כל זכויות היסוד של התושבים, ונעשו במקום עבודות ללא היתר. הרי שכעת גם בשבתות הם עובדים במקום". לדבריו, "אני מבין שראש העיר לחוץ כי 'המכביה' צריכה להתחיל בעוד מספר חודשים, ולכן הם נאלצים לעבוד בימים שהעבודה אסורה".

חבר המועצה אריה קינג אמר בתגובה כי "העובדה המזעזעת שלפיה החברה העירונית 'מוריה' שיושב ראשה הוא ראש העיר והדירקטורים שלה הם חברי מועצת העיר, אחראית לעבודות בעיצומה של השבת, חייבת לזעזע את הציבור הדתי והחרדי בעיר. כי מדובר בחציית גדר נוספת בקדנציה הנוכחית של מועצת העיר והפרה חמורה של הסטטוס קוו. כנראה שכך נראית עירייה, כשלראש העיר משחקי המכביה חשובים יותר מהשבת".

מחברת 'מוריה' נמסר כי "מוריה - החברה לפיתוח ירושלים הינה חברה עירונית, המייחסת רגישות וחשיבות רבה לסוגיית שבת ומקפידה על השבתת כל עבודות הביצוע בכל אחד מהפרויקטים של החברה בשבת ובחגי ישראל הן מצד עובדי החברה והן מצד הספקים השונים, לרבות בפרויקט בעמק הארזים.

"בעקבות פנייתכם, תערוך הנהלת חברת מוריה בירור מקיף בנושא מול קבלני הביצוע של הפרויקט לבדיקת הטענות. עד לבירור, החליט מנכ"ל מוריה דורון נויוירט על רענון כל נהלי העבודה מול מנהלי העבודה לרבות האיסור המוחלט של עבודה בשבת בכלל פרויקטי החברה. חשוב לציין, כי אין כל היתר המאפשר עבודות בשבת בכל פרויקט שהוא".

עוד נמסר כי "אנו מנהלים בפרויקט מעקב מקצועי ומבוקר אחר לוחות הזמנים וקצב התקדמות הפרויקט ובמידת הצורך מתגברים את העבודות בצוותי עבודה נוספים ולא על ידי ביצוע עבודות בשבת המנוגדים לנהלי החברה".
ירושלים ספורטק מוריה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד