י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המהפכה הושלמה: ש"ס ודרעי של היום הם לא ש"ס ודרעי של פעם

מאז חזרתו של אריה דרעי לזירה הפוליטית ומאז שיקומה של ש"ס לאחר השבר שפרץ בעקבות התפלגות אלי ישי מהתנועה, ש"ס לא חוותה אירוע בסדר גודל שכזה, הן בכמותו - ובעיקר במהותו ובעוצמתו • יעקב גרודקה מסכם את האירוע בטדי

במת הכבוד בטדי (צילומים: שוקי לרר)
במת הכבוד בטדי (צילומים: שוקי לרר)

מאז חזרתו של שר הפנים אריה דרעי לזירה הפוליטית ומאז שיקומה של ש"ס לאחר השבר שפרץ בעקבות מרדו של יו"ר התנועה לשעבר אלי ישי - ש"ס לא חוותה אירוע בסדר גודל שכזה, הן בכמותו ובעיקר במהותו ובעוצמתו.

דרעי, שבשנתיים האחרונות כבש בזהירות את השטח הש"סי שלב אחר שלב - השלים היום את השלב המרכזי במהפכה החדשה. היה ניתן לשמוע זאת בקולו הבטוח ובחיבור המוחלט שלו עם ההמונים שהגיעו מכל רחבי הארץ ומלאו את עשרות אלפי המקומות של איצטדיון טדי בבירה.

את הפצצה הטיל חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, שהודיע על פתיחת עשרות תלמודי תורה חדשים שיחלו לפעול כבר בחודש אלול הקרוב, שבהם עתידים ללמוד מאות ילדים ממשפחות חילוניות ודתיות המעונינות שילדיהם ילמדו בדרך התורה והמסורת.

בנאומו חשף דרעי את התמונה המלאה: מוקד ארצי ייחודי הוקם שדרכו ניתן להירשם כבר כעת לאותם מוסדות חיזוק שיראו אור בזמן הקרוב תחת המטרייה של 'אל המעיין'.

דרעי שעמד יחד עם הרב אורי זוהר בראש מהפכת הקירוב של 'יד לאחים' בשנת 2003 שפס הקול שלה היה מספר הטלפון של מוקד הרישום דאז 1800-550-300, שלף מספר טלפון עדכני 1800-222-444 ושילהב את הקהל עמו כשהוא מנגן ומשנן אותו בניגון של 'תהא השעה הזאת'.

הקמת מוסדות החיזוק ומוקד הרישום - מהווה שלב מרכזי במהפכה הש"סית, הן מול האליטה והאפלייה האשכנזית והן מול החילוניות הישראלית.

לאחר שדרעי מיסד את מאות מוסדות רשת החינוך 'אל המעין' ו'בני יוסף' - הוא מקים מתחרה לארגוני הקירוב הוותיקים האשכנזים שכאמור הוא בעצמו היה שותף להקמתם. מעתה, אין צורך באשכנזים. ש"ס מובילה אימפריה מכובדת הכוללת ישיבות קדושות, סמינרים, בתי ספר ותלמודי תורה ומעתה גם מערך חיזוק שפונה לפריפריה המוחלשת - רוחנית וסוציו אקונומית.

ש"ס של היום, היא לא ש"ס של פעם ודרעי של היום הוא לא דרעי של פעם. היום הוא מלא בביטחון, בטוח בדרכו במאת האחוזים ומקבל גיבוי מלא מההנהגה הרוחנית של התנועה, ללא אוייבים ומורדים מבית. סולת נקייה.

ש"ס של היום לא זקוקה להיאבק באפלייה במוסדות האשכנזית, יש לה הכל בידיה וכפי שהעיד חבר המועצת הגר"ד יוסף מול 20,000 האנשים והנשים שמלאו את טדי, כי כל נכדיו לומדים במוסדות ספרדים של אל המעיין. אין יותר אפלייה כי אין את מי להפלות.

גם ההנהגה הרוחנית של ש"ס הוצגה היום בעוצמתה ובאחדותה תחת מנהיגותו של נשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן שאחרי נאומו הדומע והמרגש של חבר המועצת הגר"ש בעדני - נשא את הנאום המרכזי של האירוע.

גשם ומזג האוויר, ביטול הופעתו של משה דוויק, שינוי בזהות המנחה והקדמת האירוע - כל אלו גימיקים צהובים שאין ספק שהם מרתקים את ההמונים, אולם בשורה התחתונה - המהפכה הש"סית הרוחנית והחברתית נמצאת בעיצומה ולדרעי שיושב ליד ההגה - יש באמת סיבה לחייך.
טדי הקבלת פני רבו ש''ס אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 141 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד