י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

טראמפ מסתער? ארה"ב הטילה את "אם כל הפצצות"

צבא ארה"ב הטיל היום אחה"צ (ה') באפגניסטן את הפצצה הגדולה ביותר שאינה פצצה גרעינית. בפצצה האדירה, שהוטלה על מנהרות של דאעש, לא נעשה שימוש מעולם קודם לכן • דובר הבית הלבן: "מטרות ההפצצה היו מערכת מנהרות ומערות של ארגון דאע"ש. אנו לוקחים את המאבק בארגון ברצינות"

צילום ארכיון: רויטרס
צילום ארכיון: רויטרס

צבא ארה"ב השתמש היום (ה') באפגניסטן לראשונה בפצצה הגדולה ביותר שאינה פצצה גרעינית, כך דווח ברשת CNN. על פי הדיווח, הפצצה האדירה הוטלה על מנהרות של דאעש, וכעת מנסה צבא ארה"ב לאמוד את הנזק מההפצצה. מקורות בכירים בצבא ארה"ב ששמם לא פורסם, מסרו שהפצצה פותחה במלחמת עיראק, אך לדבריהם, מעולם לא נעשה בה שימוש.

הדיווח ב-CNN מסתמך על דברי מקורות בכירים בעילום שם בצבא ארה"ב. הפצצה שבה השתמש הצבא האמריקני שוקלת כ-10 טון והיא כונתה כ"אם כל הפצצות". היא הוטלה היום על מנהרות של מחבלי דאעש במחוז ננגרהר שבאפגניסטן, בסביבות השעה 17.00 שעון ישראל.

לפי נתונים שפורסמו, עלות ייצור הפצצה משוערת בכ-314 מיליון דולר. שווי כל פצצה 16 מיליון דולר ורק 20 פצצות יוצרו. דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר: "מטרות ההפצצה היו מערכת מנהרות ומערות של ארגון דאע"ש. אנו לוקחים את המאבק בארגון ברצינות".

הפצצה המדוברת כונתה ENORMOUS שפירושה בתרגום חופשי - "משהו אדיר".
דונאלד טראמפ ארהב הפצצה דאעש אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד