י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האסירים מדברים: תיעוד וידאו מתוך הלימוזינה

העריקים החרדים שמרצים עונש מאסר בכלא הצבאי שוחחו בחופשה ברכב הלימוזינה שהוצמד להם בעת שליוו אותם בחזרה לכלא • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד וידאו של השניים משוחחים על מה שעובר עליהם

האסירים בדרך לכלא הצבאי
האסירים בדרך לכלא הצבאי

העריקים ישראל מאיר טולדנו וצבי דוב פרידמן ששוחררו ל-72 שעות לחג הפסח, לווו בתהלוכה מפוארת על ידי אלפים מהפלג הירושלמי בחזרה אל הכלא הצבאי, 'בחדרי חרדים' חושף תיעוד מיוחד מתוך רכב הלימוזינה בה נסעו העריקים.

ישראל מאיר טולדנו תועד בכניסתו לרכב השרד כשניגשים אליו אנשים ללחוץ את ידיו בהתרגשות, לאחר מכן תועד כשהוא מספר על תחושותיו בשיחה עם חבריו בטלפון הנייד, שם נראה טולדנו אומר כי הוא חש בתחושה של גאווה ורוממות.

צבי דב פרידמן נראה מספר בהתרגשות ליושבים ברכב כי הוא אינו רואה את עצמו בלבד בסיפור, כי זו מערכה של כולם. פרידמן מספר כי בעשרים הימים שכבר ריצה בכלא הצבאי, עברו עליו גם מצבים קשים, אך כשיודעים שהקושי מצד הצבא הוא לא אישי נגדו אלא כדי להרתיע את שאר הציבור שאינו מתייצב ואינו משתף פעולה עם חוק הגיוס, כבר לא מרגישים את הקושי.



"ראיתי בבירור שזה לא אישי נגדי אלא רק כדי להרתיע את הפלג הירושלמי. במשפט שהתנהל לגביי נוכחתי לראות שהכל פוליטי ולא ענייני וגזר הדין החמור נועד לצורכי הרתעה".

"אני לא מרגיש קורבן של הציבור, אני כן מרגיש שזכיתי להיות שליח של הציבור. אני לא יכול להגיד שקל לי נוח לי או מתאים לי ככה מלכתחילה, אבל כשאני מבין שאני שליח של הציבור ההרגשה היא מרוממת ואני מרגיש מצוין".

אביו של פרידמן סיפר על תחושותיו נוכח מעצרו הממושך של בנו, ואמר: "ממש כואב הלב שכאן במדינה רוצים לעקור מילדיו שגדילם וחינכם לתורה ומצוות, רוצים לעקור מהם הכל, ולקחת אותם אל מקומות תועבה שהחיים שם אינם חיים, מול החיים הרוחניים הנצחיים. כאן במדינה רוצים להרוס את החינוך הזה וממש כואב לי הלב לראות זה. זה מצב יותר גרוע מרוסיה או שאר תקופות בהיסטוריה בהם קמו מלכים ומנהיגים שרצו לעקור תורה מישראל, זה המצב כאן במדינה".
לימוזינה הפלג הירושלמי אסירים כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד