י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם זה הניגון שישירו המשיח ועם ישראל בזמן הגאולה?

בקרב קהילות בברסלב נהוג לצטט את מה שכתב המוהרא"ש שיק בספרו 'אשר בנחל', אודות ניגון מיוחד שהמשיח ישיר יחד עם בני ישראל בזמן הגאולה • בעל המנגן מאיר דוד פרקש מגלה לנו מהו הניגון

האם זה הניגון שישירו המשיח ועם ישראל בזמן הגאולה?

בעל המנגן מאיר דוד פרקש מגיש ביצוע מיוחד בדואט יחד עם בנו שמעון לשיר מיוחד המובא בליקוטי מוהר"ן, אותו ישירו בני ישראל יחד עם המשיח בזמן הגאולה.

בספרו של המוהרא"ש שיק זצ"ל 'אשר בנחל" נכתב: "והנה מקובל אצלנו אשר משיח צדקנו קודם שיתחיל ללמוד ליקוטי מוהר"ן במעמד אלפים ורוב רבבות אנשים, יתחיל לשיר ניגון וכולם ישירו עמו בשמחה עצומה, ומרוב תענוג ערבות נועם הניגון ישכח כל אחד מצרותיו!"

משיח צדקנו, תקוות כל הדורות מגיע לגאול את העולם, אבל הדבר הכי חשוב הוא שהוא ילמד עם כלל ישראל, אך קודם לכן הוא ינגן עם כלל ישראל ניגון נפלא שישכיח את כל הצרות!

ומהו הניגון אותו יבחר המשיח לפתוח את הלב לפני הלימוד? בליקוטי מוהר"ן נאמר שכל חכמה בעולם יש לו את הניגון שלה. והניגון הזה מעניק כח לחכמה ההיא. ומהו הניגון של ישראל קדושים?

הניגון הוא מה שהיה מוהרא"ש מזמר לפני התורה על המילים של רבינו "ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין אין שום מציאות מבלעדיך יתברך כלל, וכל תנועה ותנועה שם אלופו של עולם".

ניגון זה פורסם במלים באידיש: "ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין אין שום מציאות מבלעדיך יתברך כלל, וכל תנועה ותנועה שם אלופו של עולם - דו ביזט פארמישט אין אלעמען וואס איז געווען און וועט אין יעדע תנועה, און אין יעדע בייג ווער איך מער איבערצייגט אז נאר דו ביסט דער וואס געט, ממלא כל עלמין, דו פילסט דאך אן די גאנצע וועלט כאטש דיין פנים איז אמאל פארשטעלט אוי געוואלד, ממלא כל עלמין."


ניגון של משיח ליקוטי מוהרן מאיר דוד פרקש מוהרש שיק גאולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד