י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"מדען ראשי, תן לנו כסף!" • הסטארט אפיסטים מתחננים

במכתב למדען הראשי, שייכנס לתפקידו בעוד מספר ימים, טוענים 50 מנהלי חברות פיתוח קטנות כי המצב הקיים פוגע אנושות ביכולתן של החברות לשרוד • ומה הם רוצים? כסף

סטארטפיסט נולד? צילום ארכיון
סטארטפיסט נולד? צילום ארכיון

כ-50 מנכלי"ם חתמו על מכתב המופנה למדען הראשי החדש – אבי חסון, שאמור להיכנס לתפקידו בתחילת 2011, בו הם מבקשים ממנו לייעל את מערכת התמיכות של המדינה במחקר ופיתוח, וטוענים כי התקציבים הללו קריטיים לחברות הקטנות.

במכתב נאמר: 'התקופה שאתה נכנס אליה קריטית לחברות סטארט אפ ישראליות רבות, בשנה האחרונה ספגנו נזקים רבים עקב אי פעילות סדירה של הלשכה, הכוללת עיכובים בקיומן של ועדות מחקר, בהעברת תוצאות הוועדה לחברות ובהעברת הכספים בפועל לחברות שאושרו, מדיניות המדען הראשי בשנים האחרונות היתה לחלק את הכספים בהתאם למצב הפיננסי בקופת המדען ולנוהג המסורתי, ולא לנסות לפעול ליצירת מציאות חדשה ושינוי לאומי בסדרי העדיפויות, מסיבה זו שלטה בהתנהגות הלשכה החשיבה של אין כסף - אין פעילות'.

'המצב גרר לביטולי תוכניות ואי מימושן, ולפגיעה אנושה בפעילותן של עשרות ומאות חברות סטארט אפ צעירות. עם כניסתך לתפקיד עומדת בפניך האפשרות לייצר מציאות בריאה יותר, שתתרום רבות לענף התעשיות המתקדמות והמסורתיות כאחד'.

'על כולנו מקובל שהתקציב המועבר למשרדך קטן משמעותית מהביקושים, ובעתיד הנראה לעין המצב יישאר כזה. ואולם, יש באפשרותך להקצות את הכספים בצורה שונה משמעותית ממה שהיה מקובל עד כה, ובכך לייעל את תהליך הקצאת הכספים בפרט ואת אופן התנהלות הלשכה בכלל'.

בהמשך מונים המנכלי"ם את הצעותיהם לייעול המערכת, הכוללים 6 צעדים מרכזיים שישנו את מפת תמלוגי המחקר ופיתוח, ויתנו, לדבריהם, מרווח לנשימה לחברות הקטנות בתחום.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד