י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

השף המפורסם 'פתח פה' על "הדוסים" - ומגיב ל"בחדרי חרדים"

"מייסר אותי שכבן אדם עם חמישה ילדים, את רוב הכסף שלי אני לא מעביר אליהם אלא לדוסים". מאחורי האמירה המזעזעת הזאת עומד אחד השפים המפורסמים בישראל, השף יונתן רושפלד, ש"פתח פה" על הציבור החרדי • כל הפרטים

השף יונתן רושפלד (צילומסך קשת)
השף יונתן רושפלד (צילומסך קשת)

בימים האחרונים סוערת המדינה בעקבות אמירות קשות ובוטות נגד הציבור הדתי לאומי ונגד הרבי מחב"ד, דברים שפורסמו בעיתון "הארץ". במקביל, הציבור החרדי כבר רגיל שאפשר ומותר לטנף עליו בלי לתת דין וחשבון.

הסערה האחרונה מגיעה מכיוונו של השף יונתן רושפלד, אחד השפים המפורסמים ומיוח"צנים ביותר במדינה.

בראיון ל"ידיעות אחרונות" פתח רושפלד פה גדול על הציבור החרדי, או כמו שהוא מכנה אותו "דוסים".

"מייסר אותי שכבן אדם עם חמישה ילדים, את רוב הכסף שלי אני לא מעביר אליהם אלא לדוסים" אמר רושפלד, באמירה שעברה ללא כל תגובה.

"מה שמפריע לי באמת זה שהגבולות שלנו סגורים על ידי הדתיים. אתה לא יכול להביא לפה כלום היום — לא פרושוטו ולא עוד הרבה מאוד דברים. ויש תכתיבים שמחייבים אותי להעביר את הכסף שלי לאנשים שלא עובדים. מייסר אותי שכבן אדם עם חמישה ילדים, את רוב הכסף שלי אני לא מעביר אליהם אלא לדוסים" אמר רושפלד בראיון.

רושפלד נשאל: "ייתכן ששיתפת עם זה פעולה כשפתחת מסעדה כשרה?", והגיב: "להפך. מי שאוכל כשר — ואנחנו מאוד כיבדנו את זה ב'מאסטר שף', אגב — אני הכי ארצה להגיע אליו ולהגיד לו: הנה, יש לך אפשרות לאכול יותר טוב. אבל זה לא יכול להיות חד־צדדי.

"מה, אני אבוא אליו והוא לא יבוא אליי? בוא תבקר גם אצלי. אל תאכל, רק תבקר. עם כבוד. בסוף מה שפוגע בי זה שאני מרגיש שהצד השני לא מכבד אותי כמו שאני מכבד אותו. אני מת שאוכל להביא יונים וברווזים והכל, שאתה תוכל ליהנות פה. כי מה אתה אוכל פה כל היום — דניס ולברק? אבל אסור להטיס לארץ בשר שהוא לא מוכשר".

כאמור, הדברים עבורו ללא כל תגובה, אך באקלים הציבורי הנוכחי, הציבור החרדי כבר לא שותק על דברים כגון אלו. בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומר השף יונתן רושפלד כי הוא לגמרי עומד מאחורי הדברים שאמר ל"ידיעות אחרונות". "אני לא מעוניין שהכסף שלי ילך לאנשים שלא עובדים. האדם היחידי שגנב אותי בחיים הוא חרדי, שהטיס אותי יחד עם כל הצוות שלי למלון בחו"ל. יש לי הרבה מאד טינה נגדו. מעולם חילוני לא גנב אותי.

"אני לא מממן את כל החרדים, אלא חלק גדול מהם" אומר רושפלד. "כל מי שלא עובד, 80% מהמגזר החרדי, אני מממן אותו. אם לכם יש בעיה שהמדינה משלמת לכדורגל או לתרבות - תגידו את זה בעיתון. זו מדינה דמוקרטית וכל אחד יכול לומר את דעתו. אנחנו לא רוסיה ולא גרמניה הנאצית".

"יש תחושה שקיימת אצלי ואצל הרבה מאד בציבור החילוני: אנחנו מפרנסים משפחות, גם את המשפחות שלנו וגם של אנשים שעובדים בעסקים שלנו. אני לא צריך לפרנס משפחות שיושבות בבית ומתפללות. לי יש חמישה ילדים, ואת הכסף, שאני עובד בשבילו קשה, אני רוצה לתת להם, לא לילדים של משפחות אחרות. אני רוצה שהכספים שאני משלם ילכו לאנשים עובדים, ולא לכאלה שלא".

רושפלד מוסיף, "לאנשים חילונים שלא נשאר מהתלוש בסוף החודש כלום, רואים שמי שקיבל את הכסף זה יענקל'ה וברל'ה וכל מיני כאלה, שלא הולכים לצבא, ומתפללים כל היום.

"אני מכבד את העובדה שרוב אזרחי ישראל שומרים על כשרות. בעיניי מטבח כשר הוא מטבח לגיטימי וראוי, וחשוב להרגלי החיים של הרבה מאד אנשים. ואם אני יכול לעשות להם את החיים יותר טובים - זה מצויין, אבל מפריעה לי העובדה שהגבולות של ישראל סגורות ליבוא של מזון לא כשר, וכתוצאה מכך אנחנו הופכים לעבריינים".
יונתן רושפלד דוסים הסתה ידיעות אחרונות שף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 126 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד