י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפו: "משכתי בבלם ורצתי לנטרל את המחבל"

שוטר שהיה ברכבת הקלה בזמן הפיגוע, שלא במשמרת, נטרל את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה היום בירושלים, בו נרצחה סטודנטית בריטית בת 23: "שמעתי 'פיגוע פיגוע', משכתי את בלם היד של הרכבת ורצתי לעבר המחבל" • צפו

זירת הפיגוע
זירת הפיגוע

מספר שעות לאחר פיגוע הדקירה הרצחני מוקדם יותר היום (שישי) בירושלים, בו נרצחה סטודנטית בריטית בת 23, הולכים ומתבררים פרטי האירוע.

מתחקור המשטרה עולה כי בשעה 12:49 הוזעקו כוחות משטרה רבים סמוך לכיכר צה"ל בעקבות דיווח אודות פיגוע דקירה.

(שחזור נטרול המחבל. צילום: דוברות המשטרה)

מתחקור ראשוני עולה כי מחבל שעלה לרכבת הקלה בתחנת שער שכם עם שקית אותה אחז בידו, נסע ברכבת מספר דקות עד הגיעה בסמוך לכיכר צה"ל. משהבחין בצעירה העומדת לידו, התכופף ושלף מהשקית שברשותו סכין ודקר את הצעירה מספר פעמים בפלג גופה העליון.

שוטר ממשטרת ירושלים שהיה באותה עת באותו הקרון שלא במשמרת יחד עם בני משפחתו, זיהה את האירוע, משך את בלם החירום ברכבת ונטרל המחבל, תוך שהוא מסתער עליו ומרחיק מידו הסכין. אזרח שהיה בסמוך סייע אף הוא בנטרול המחבל.

בשלב זה הרכבת נעצרה, הדלתות נפתחו וכוחות משטרה ויס"מ שהיו פרוסים במסגרת ההערכות המוגברת בעיר, נכנסו לקרון ועצרו את המחבל ופינו את שאר הנוסעים. אנשי מד"א פינו במצב קשה את הפצועה לבית החולים, שם כאמור נפטרה מפצעיה.

(רגע מעצר המחבל)

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, תושב ראס אל עמוד כבן 57, מעורער בנפשו, היה בדרכו מצפון הארץ לירושלים, שם שהה במסגרת רפואית לבריאות הנפש.

המחבל הועבר לחקירת ימ"ר ירושלים. במסגרת החקירה החוקרים גבו עדות מארבע בניו.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שיבח את התגובה המקצועית והנחושה של השוטר שעצר את המחבל: "שוטרי משטרת ירושלים ערוכים בכל עת לתת מענה מיידי לכל אירוע בדגש לאירוע טרור. הנטרול המיידי והמקצועי של המחבל בעודו ברכבת הינו פועל יוצא של תרגום ההנחיות המבצעיות לפעילות בשטח הלכה למעשה שמנעה המשך פגיעה בחפים מפשע שהיו באותה עת ברכבת".

הלוי הוסיף, "בשלב הפיגוע הרכבת היתה מלאה אנשים ליד המפגע, שוטר על אזרחי של מחוז ירושלים שומע את הצעקות, מתנפל עליו ועוצר אותו. ובזה מסתיים האירוע. אני מקווה שלא יהיו עוד אירועים כאלו ואם יהיו נסכל אותם כפי שסיכלנו בפעמים הקודמות".

השוטר שנטרל את המחבל סיפר: "נסעתי ברכבת הקלה עם בני משפחתי. שמעתי 'פיגוע פיגוע', ישר נגשתי, פתחתי את בלם היד, רצתי למקום הפיגוע, הסתערתי על המחבל, השתלטנו עליו וכך לא יכל להמשיך לפגוע בחפים מפשע".
פיגוע דקירה נטרול הרכבת הקלה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד