י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הותר לפרסום: זו הנרצחת בפיגוע בירושלים

הותר לפרסום כי חנה בלדון, בת 21 מאנגליה שלמדה באוניברסיטה העברית במסגרת חילופי סטודנטים מאוניברסיטת ברמינגהם, היא הנרצחת בפיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים ביום שישי

זירת הפיגוע (יונתן זינדל, פלאש 90)
זירת הפיגוע (יונתן זינדל, פלאש 90)

הותר לפרסום כי חנה בלדון, בת 21 מאנגליה שלמדה באוניברסיטה העברית במסגרת חילופי סטודנטים מאוניברסיטת ברמינגהם, היא הנרצחת בפיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים ביום שישי.

כזכור, מחבל ערבי עלה בצהרי יום שישי על הרכבת הקלה בירושלים. בשלב מסוים הוא שלף סכין ורצח את בלדון. באירוע נפגעו גם אישה בהריון וגבר כבן 50.

שוטר שהיה במקום עצר את הרכבת והשתלט יחד עם אזרחים שהיו במקום על המחבל, שנעצר ונלקח לחקירה.

(רגע מעצר המחבל)

מתחקור המשטרה עולה כי בשעה 12:49 הוזעקו כוחות משטרה רבים סמוך לכיכר צה"ל בעקבות דיווח אודות פיגוע דקירה.

מתחקור ראשוני עולה כי מחבל שעלה לרכבת הקלה בתחנת שער שכם עם שקית אותה אחז בידו, נסע ברכבת מספר דקות עד הגיעה בסמוך לכיכר צה"ל. משהבחין בצעירה העומדת לידו, התכופף ושלף מהשקית שברשותו סכין ודקר את הצעירה מספר פעמים בפלג גופה העליון.

שוטר ממשטרת ירושלים שהיה באותה עת באותו הקרון שלא במשמרת יחד עם בני משפחתו, זיהה את האירוע, משך את בלם החירום ברכבת ונטרל המחבל, תוך שהוא מסתער עליו ומרחיק מידו הסכין. אזרח שהיה בסמוך סייע אף הוא בנטרול המחבל.

בשלב זה הרכבת נעצרה, הדלתות נפתחו וכוחות משטרה ויס"מ שהיו פרוסים במסגרת ההערכות המוגברת בעיר, נכנסו לקרון ועצרו את המחבל ופינו את שאר הנוסעים. אנשי מד"א פינו במצב קשה את הפצועה לבית החולים, שם כאמור נפטרה מפצעיה.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, תושב ראס אל עמוד כבן 57, מעורער בנפשו, היה בדרכו מצפון הארץ לירושלים, שם שהה במסגרת רפואית לבריאות הנפש.

המחבל הועבר לחקירת ימ"ר ירושלים. במסגרת החקירה החוקרים גבו עדות מארבע בניו.

השוטר שנטרל את המחבל סיפר: "נסעתי ברכבת הקלה עם בני משפחתי. שמעתי 'פיגוע פיגוע', ישר נגשתי, פתחתי את בלם היד, רצתי למקום הפיגוע, הסתערתי על המחבל, השתלטנו עליו וכך לא יכל להמשיך לפגוע בחפים מפשע".
פיגוע דקירה הרכבת הקלה ירושלים חנה בלדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד