י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רושפלד, הנה קצת היסטוריה בשבילך

השף המפורסם החליט לפעור את פיו נגד החרדים, ומרדכי רוט מזכיר לו כמה עובדות היסטוריות שאולי יגרמו לו לחשוב שוב

רושפלד, הנה קצת היסטוריה בשבילך
מרדכי רוט

אדון רושפלד קצת היסטוריה לא תזיק לך.

אני כמו כולם קראתי את דברי אדון רושפלד והפר לי את שלוות המועד עד שנאלצתי לכתוב בקצרה ובשינוי. אצטט קטע מתוך דבריך - "לאנשים חילונים שלא נשאר מהתלוש בסוף החודש כלום, רואים שמי שקיבל את הכסף זה יענקל'ה וברל'ה וכל מיני כאלה, שלא הולכים לצבא, ומתפללים כל היום".

אז קצת היסטוריה: לאורך כל ההיסטוריה העמים השונים טענו שיענקל"ה וברל"ה היהודים הם לוקחים את כל הכסף, עלוקות מוצצי דם! ויענקל"ה וברל"ה היהודים הם בסך הכול אנשים שחורים ובטלנים, יושבים ולומדים ולא תורמים שום דבר, רק עושקים ולוקחים את כל הכסף שלנו.

אצטט קטע נוסף מתוך דבריך.

"אני מכבד את העובדה שרוב אזרחי ישראל שומרים על כשרות. בעיניי מטבח כשר הוא מטבח לגיטימי וראוי, וחשוב להרגלי החיים של הרבה מאד אנשים. ואם אני יכול לעשות להם את החיים יותר טובים - זה מצוין, אבל מפריעה לי העובדה שהגבולות של ישראל סגורות ליבוא של מזון לא כשר, וכתוצאה מכך אנחנו הופכים לעבריינים".

אז שוב קצת היסטוריה לא תזיק לך. בדיוק עכשיו זה הוא חג הפסח בו אנחנו זוכרים את ההיסטוריה של העם היהודי, ובין השאר את האיסור על האוכל הלא כשר. אתה חי פה בארץ מכוח אותה היסטוריה אלוקית שאומרת שהארץ הזו שייכת לעם היהודי.

בטיפול קוגניטיבי ישנם 12 עיוותי חשיבה נפוצים. ביניהם עיוות של הכללת יתר. דוגמא נפוצה להכללת יתר: אם אדם פגע בך, אז האדם מסיק מסקנות כי כול האנשים בעולם רעים ופוגעניים.

אני חושב שפה קצת נסחפת. לטענתך אדם חרדי פגע בך וגנב אותך, אינני מכיר את הסיפור לפרטיו ועדיין אני בטוח שיש לו מה להגיד להגנתו ואולי אף טענה אחת או שתיים נגדך.

לכן אתה מכליל שכול החרדים גנבים. אם בת"א אדם חילוני (אני לא אוהב לקרוא ליהודי חילוני כי כולנו יהודים ואחים) דקר את החבר שלו, אז כל החילונים דוקרים ורוצחים?? בוודאי שלא.

אך בעיקר אתה טועה ומטעה אחרים בכל הנתונים שהבאת על ציבור שלם. כי 80% מהציבור שלנו כן עובד. תבדוק נתונים קודם.

אז אדון יונתן רושפלד. שיהיה לך פסח כשר ושמח, תאכל הרבה מצות - הם מאוד טעימות (לטעמי).
רושפלד רוט שף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד