כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המשטרה: שניים משלושת הנעדרים בכנרת נמצאו

שעות של מריטת עצבים - בדרך לקביעה סופית האם נמצאו חלק מגופות הנעדרים בכנרת

המשטרה: שניים משלושת הנעדרים בכנרת נמצאו

משטרת ישראל מודיעה כי במסגרת החיפושים אחר שלושת הנעדרים בכנרת, כלל המאמצים הובילו למציאת שתי גופות באזור בו התמקדו החיפושים.

"לפני זמן קצר הסתיימה מלאכת זיהוי הנעדרים על ידי בני המשפחה. הנעדרים שזוהו: לירון כראדי בן 17 ז"ל. נחמן איטח בן 21 ז"ל. משטרת ישראל תמשיך במאמצי החיפוש עם כלל הכוחות והאמצעים עד לאיתור הנעדר השלישי.

ספינה מתאימה שנשכרה על ידי משטרת ישראל שעליה הותקן סונאר וציוד מתקדם נוסף של חיל הים הצליחו לסמן עבור הצוללנים את מיקום הגופות ולאפשר להביא אותם לחוף לצורך זיהוי.

בשלב הזה, טרם בוצע ווידוא סופי באשר לזהות הגופות. תהליך הזיהוי המקצועי, יתבצע בבסיס השיטור הימי בדגניה.



העובדה שהגופות נמצאו בתוך התיחום שסומן באמצעות ממצאי החקירה המורכבת, מוכיחה שסדר הפעולות לניהול החיפושים התבצע בצורה מיטבית. טרם הסתיימה סריקת כל השטח שתוחם.

משטרת ישראל המפקדת על כלל מאמצי החיפוש בימים האחרונים מאז היעדרות הצעירים והזוכה לשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל וכוחות ההצלה האחרים, תמשיך במאמצי החיפוש בניסיון לאתר את כלל הנעדרים.

קפטן מנחם לב שהוביל עם ספינת הדייג של קיבוץ עין גב את הסונר לאיתור שניים משלושת הנעדרים ציין: ״המשימה טרם הושלמה אנחנו עושים מאמצים וממשיכים בחיפושים אחר הנעדר השלישי זו המטרה שלנו ואנו פועלים סביב השעון עם ספינת הדייג של קיבוץ עין גב וחייל הים שנרתם למשימה״

עודכן: 00:12

מוקדם יותר הערב דווח: ביום השישי לחיפושים אחר שלושת הנעדרים לירון קראדי, איתמר אוחנה ונחמן איטח - שנסחפו בחוף לבנון בכנרת, סירה של חיל הים בעזרת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים איתרה לפחות את אחת מגופות הנעדרים או יותר מכך.

גם היום (ב') שהוא היום השישי לחיפושים, ממשיכים צוותי משטרת ישראל, יחידת השיטור הימי של המשטרה, מג"ב, יחידת הצוללנים של המשטרה וזק"א, יחידת הפיקוח של רשות הכינרת בסיוע ספינת הפיקוח "כנרת 1", צוותי חיל הים כולל מכשור מתקדם, דייגי עין גב ומתנדבים, במאמצים לאתר את שלושת הנעדרים.

ב'רשות הכינרת' הכריזו החל מאמש בשעות הערב של שביעי של פסח על אזור סטרילי בחוף לבנון שם הוקם מתחם מיוחד עבור המשפחות (המתחם הוקם כבר בשבוע שעבר), על מנת לאפשר להם שהייה נוחה יותר במהלך החיפושים אחר שלושת הנעדרים.

עוד לפני החג התקיימו דיונים הלכתיים בשאלה האם יש להתיר את החיפושים גם בחג שני - שביעי של פסח וזאת כיוון שאפסו הסיכויים למציאת הנעדרים - בחיים.
נעדרים בכנרת טביעה טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד