כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

תלמידי הרב קוק מבהירים: "הרב אינו מתיימר לעשות ניסים"

בכוח התפילה של הרב נמצאו סמוך לשהותו במקום החיפושים עצמים שכנראה אלו הנערים היקרים האבודים, הרב תמיד מדגיש שהוא אינו מנבא נבואות

הרב קוק בערב החג בכנרת. (באדיבות המצלם)
הרב קוק בערב החג בכנרת. (באדיבות המצלם)

ביקורו של המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה במקום החיפושים בכנרת עורר עניין רב וחוסר בהירות מדבריו שלא לחפש בשבת.

"הרב קוק הדגיש לא לחפש בשבת, הרב לא דיבר כלל על יום טוב - שחלוקים בדיניהם כידוע" הם אומרים בעקבות הסערה שעוררו דבריו של הרב שפורסמו ב'בחדרי חרדים'.

תלמידיו של הרב קוק מבהירים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ומסבירים מה הביא את הרב להגיע והסוף העצוב אך המשמח שהגופות נמצאו.

"כל מי שקרוב וסמוך למו"ר הרב שליט"א יודע שהרב רחוק מכל נושא של פרסום ואיננו מתיימר לעשות ניסים ונפלאות, והוא אף מצחק אם אי מי מייחס לו דברים כגון אלו, הרב כולו אהבת ישראל".

"בערב החג נעשתה פניה למקורבי הרב בטענה ובשאלה ע"י אחת המשפחות, מדוע אין הרב בא לחזק את ידי המשפחות כפי שקרה אצל טל קדושים ז"ל, (שוטר מג"ב שטבע וגופתו נמצאה אחרי חודש וחצי בכנרת מ.ו.) שאכן במקרה של טל, הרב היה לצד המשפחה והרבה בתפילות למציאתו".

"הרב רק שמע את נוסח הטרוניא של המשפחה הכואבת, ומיד ביקש לנסוע ולחזקם, ואכן הרב על אף הייסורים היה בחברת המשפחות שעה ארוכה ונשא תפילה למציאתם".

(הרב קוק במקום החיפושים)


"כמובן שהרב חיזק את הסובבים בעניין קריאת שמע ועוד כפי שהוא עושה בכל מקום, כל הקרוב לרב, יודע שכולו תורה תפילה ואהבת ישראל, ובכן, בכוח התפילה של הרב נמצאו סמוך לשהותו במקום החיפושים עצמים שכנראה אלו הנערים היקרים האבודים, הרב תמיד מדגיש שהוא אינו מנבא נבואות ומתיימר לעשות נפלאות".

"בוודאי שכח התפילות והחיזוק העצום שהיה שם כמו שהתבטא הרב בעצמו ביציאתו מהמקום 'חיזוק כזה כמו שראיתי פה, זה יותר מכל כנס שראיתי' פעל את פעולתו".

בערב החג דווח ב'בחדרי חרדים' כי המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה הגיע לשפת הכנרת לעקוב אחר החיפושים, זה היום החמישי, אחר שלושת הנעדרים.

הרב שוחח ארוכות עם המשפחות, חיזקם ועודדם לבל יתייאשו. הרב קרא לכולם לומר קריאת שמע ואמר שבזכות שמירת שבת יימצאו את הנעדרים ולכן "לא לחפש בשבת" - כך הורה.
הרב דב קוק שלושת הנעדרים כנרת ניסים שמירת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד