י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

החל בשנה הבאה: מחירי הצהרונים יוזלו במאות שקלים למשפחה

התשלום החודשי של ההורים לצהרונים עבור כל ילד יוזל בכ-150 שקל בישובים המבוססים, ויגיע לכ-400 שקל ביישובים החלשים • באחרונה דחה כחלון את יישומו המלא של חוק יום חינוך ארוך שהיה מאפשר לימודים אחר הצהריים בחינם

שר האוצר משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שר האוצר משה כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי גיבשו תוכנית להוזלת מחירי הצהרונים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים עד לכיתה ב', כך פורסם היום (ב') בחדשות 2. לפי התוכנית, התשלום החודשי של ההורים לצהרונים עבור כל ילד יוזל בכ-150 שקל בישובים המבוססים, והסבסוד יגדל בהדרגה עד ל-400 שקל בישובים החלשים ביותר. התוכנית צפויה לצאת לפועל בשנת הלימודים הבאה.

הצהרונים מופעלים על ידי הרשויות המקומיות בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים אחרי סיום יום הלימודים ועד לשעות אחר הצהריים, אך כיום מחיר ההשתתפות בצהרון משתנה בכל רשות וכך גם התנאים הנהוגים בהם. כעת, במשרד האוצר מתכננים גם להגביל את המחיר עבור השתתפות כל ילד בצהרונים ל-900 שקל לחודש. בחודשים האחרונים גובשה במרכז השלטון המקומי תוכנית שהוצגה בפני משרד האוצר הקובעת תנאים אחידים להפעלתהצהרונים בכל הארץ, ובהם שעות פעילות, מספר אנשי הסגל בהם, והחוגים שיינתנו לילדים.

ב-2012 אישרה הממשלה סבסוד מלא של הצהרונים והפעלתם בחינם בגני הילדים ובבתי הספר בישובים המוחלשים ומתן הנחה משמעותית יותר בישובים המבוססים כחלק מיישום המלצות דוח ועדת טרכטנברג, אך התוכנית בוטלה על ידי שר האוצר הקודם, יאיר לפיד, והסבסוד נותר נמוך יותר. כעת, נראה כי שר האוצר, משה כחלון, מעדיף לעלות את גובה הסבסוד על ידי המדינה ולא ליישם את התוכנית המקורית שהונהגה על ידי הממשלה.

באחרונה דחה כחלון שוב את יישומו המלא של חוק יום חינוך ארוך, שנחקק לפני עשרים שנה והיה מאפשר לימודים חינם עד אחר הצהריים וארוחה חמה במסגרות מפוקחות על ידי משרד החינוך בכל הארץ, אך לא יושם במלואו עד היום - בשל דחיות חוזרות ונושנות של משרד האוצר.

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה: "המרכז מקדם מזה כמה חודשים את נושא סבסוד הצהרונים וקביעת מחיר גג מול מספר גורמים בהם משרד האוצר, יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי לקביעת תקינה בחקיקה ויו"ר הוועדה לזכויות הילד ח"כ יפעת שאשא ביטון לרבות פגישות בין שר האוצר ויו"ר השלטון המקומי בנושא. הדיונים נמשכים וטרם סוכמו הדברים אך אנו מקווים שאכן האוצר החליט לקבל את המתווה המוצע ולתקצב את יוזמתנו להוזלת הצהרונים כדי לתת לכל בית בישראל אפשרות שווה לחינוך גם בשעות אחר הצהריים".
משרד האוצר מחירי הצהרונים גני ילדים הרשויות המקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד