כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פוליטיקאי חב"די שרף את "הברית החדשה"

חסיד חב"ד המתמודד ברשימת מפלגת ימין קיצוני בבריטניה שרף ספר מסיונרי שנמצא בסמוך לביתו, ועורר סערה - אפילו בתוך שורות המפלגה

פוליטיקאי חב"די שרף את "הברית החדשה"

הרב שניאור אודזה, חסיד חב"ד ומועמד מפלגת החירות של בריטניה (UKIP) לראשות עיריית מנצ׳סטר, עורר סערה בממלכה הבריטית לאחר ששרף תנ"ך של הברית החדשה שמצא מחוץ לביתו.

את התנ"ך הוא מצא בערב פסח בבית הכנסת שבו הוא מתפלל. אוזדה שרף אותו ברחוב וצילם את השריפה, כך דיווחה סוכנות הידיעות JTA. לאחר מכן צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב - "אני מודה למי שהניח תנ"ך של מיסיונרים אצלנו, כי לא ידעתי עם מה לשרוף את החמץ שלי".

הרב אודזה סיפר ל"דיילי מייל" כי "הוא הרגיש שהוא חייב לשרוף את הספר כי חשש שדת השקר תעבור לאדם אחר". עוד הוסיף כי "לא זרקתי את הברית החדשה לפח, כי הספר מכיל גם חמישה חומשי תורה, לכן שרפתי אותה". דובר מפלגת UKIP אמר לעיתון - "אנו מבינים את המעשה, ואנחנו לא מבינים למה הוא פרסם את זה בחשבון הטוויטר שלו. מדובר במעשה פרובוקטיבי לא ראוי, שעלול להוביל לאי הבנה".

בעקבות הדברים, הציוץ נמחק מחשבון הטוויטר של שניאור אודזה.

אודזה, חסיד חב"ד, נולד בבריטניה והחל את פעילותו הפוליטית בגיל 18. מפלגת UKIP בה הוא מתמודד תמכה בברקזיט (יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי) והיא מתייחסת בחשדנות למהגרים המוסלמים. אודזה סיפר בעבר כי הוא חשד שמדובר במפלגה קיצונית, אך לאחר שנפגש עם מנהיגי התנועה, השתכנע שהם "לא גזענים כפי שהתקשורת השמאלנית הייתה רוצה שנחשוב".

בעבר היה שניאור חבר מועצת העיר בצפון לונדון מטעם המפלגה השמרנית. בשנת 2014 הוא התפרסם ברחבי בריטניה כשהיה מועמד לפרלמנט האירופי מטעם מפלגת ה- UKIP, לאחר שסירב ללחוץ את ידיהן של נשים בזמן הקמפיין.






הברית החדשה מפלגת החירות אנגליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד