ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האופוזיציה בטורקיה טוענת לאי סדר חמור

לאחר התוצאות המפוקפקות במשאל העם שהציג ארדואן, חושפת האופוזיציה במדינה אי סדרים חמורים ומאיימת בעתירה לבית הדין הבינלאומי

ארדואן, רויטרס
ארדואן, רויטרס

ארדואן הכריז על ניצחונו במשאל העם אחרי שזכה ברוב דחוק ולא רשמי, על פי פרסום בכלי התקשורת מטעמו בלבד, של 51.3% לעומת 48.7% - מה שיגרום לטורקיה לעבור למשטר נשיאותי, שבו יורחבו סמכויות ארדואן, ושלטונו של יהפוך לכמעט מובטח עד 2029. החשש במערב הוא שבעקבות התוצאות טורקיה תהפוך לדיקטטורה.

האופוזיציה טענה מיד לאחר פרסום התוצאות כי התוצאות שפורסמו מזויפות, זאת בעקבות אי סדרים שהתגלו בקלפיות ובגלל ההחלטה ברגע האחרון לספור אף מעטפות לא חתומות.

כאמור, לאחר שנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הכריז ביום ראשון על נצחונו, ועל כך שטורקיה תעבור כפי שרצה למשטר נשיאותי, במפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בטורקיה, מפלגת CHP, ערערו על התוצאות, מאחר שוועדת הבחירות אישרה לספור קולות במעטפות שלא נחתמו בחותמתה. לדברי האופוזיציה ההחלטה הזו "תפגע מאוד בלגיטימיות של התוצאות". הם איימו לפנות לבית הדין הבינלאומי לזכויות אדם אם לא ייענו.

האופוזיציה דרשה ספירה מחודשת של הקולות, אך הממשלה כנראה תתעלם מן הדרישה. תומכיו של הנשיא טענו לפני משאל העם כי דווקא המשטר הנשיאותי זה צעד שיעמיד את טורקיה לצד מעצמות כמו צרפת וארצות הברית, וכי מדובר בשינוי הכרחי עבור ממשל יעיל שיוכל לשלוט באופן רגוע ללא לחץ מגורמים אופוזיציוניים.
ארדואן משאל עם טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד