י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אבל כבד בארה"ב: זקן ראשי הישיבות הגאון רבי אברהם יוסף רוזנבלום זצ"ל

מארצות הברית מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של ראש ישיבת "שערי יושר" ומראשוני תלמידיו של הגראי"ל שטיינמן, שהלך לעולמו בבוקר שביעי של פסח והוא בן תשעים • הרופא הגוי התקשר לבתו וחתנו, והם עושים את דרכם כעת לבורו פארק להלוויה

הגרא"י רוזנבלום זצ"ל. צילום: בחדרי חרדים
הגרא"י רוזנבלום זצ"ל. צילום: בחדרי חרדים

אבל כבד בעולם התורה בארה"ב - בבוקר יום טוב שני של שביעי של פסח השיב את נשמתו ליוצרה זקן ראשי הישיבות בארה"ב, ראש ישיבת "שערי יושר", הגאון הצדיק רבי אברהם יוסף רוזנבלום זצ"ל, והוא בן 90 בפטירתו.

בשנה האחרונה נחלש ואושפז מספר פעמים בבית החולים. בערב החג הדרדר מצבו והוא השיב את נשמתו ליוצרה במעמד גדול של בני משפחה ותלמידים, המסרבים לעכל את פטירתו. עד שעותיו האחרונות עוד ישב ולמד למרות ייסוריו הרבים שתכפו אותו.

ראש הישיבה זצ"ל הוא יליד בלגיה. היה מראשוני תלמידיו של הגראי"ל שטיינמן בשוויץ והיה חתנו של הגאון רבי יהודה דיוויס זצ"ל, ראש ישיבת בולטימור ומוטניווידייל. במשך שישים שנה שימש כראש ישיבת 'שערי יושר' בשכונת בורו פארק בברוקלין שהקים ביחד עם הגאון רבי יצחק דוד קופלמן זצ"ל, ראש ישיבת לוצרן.

היה מגדולי ישראל בארה"ב והיה חתום על כל המכתבים, כרזות הדעת-תורה וקריאות הקודש בעניינים הציבוריים בארה"ב, שהיו תחת הכרעתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הידיעה הגיע לבני המשפחה בישראל באמצעות הרופא הגוי מבית החולים מימונדיס רמב"ם בבורו פארק, שם נפטר ראש הישיבה זצ"ל. הגוי התקשר הבוקר לבני המשפחה להודיע להם על פטירתו של ראש הישיבה. בני המשפחה ממריאים בשעות אלו לארה"ב, ויגיעו להלוויה שתיערך במוצאי החג בבורו פארק.

הדיין הגאון רבי מנחם מנדל שפרן נחשב לאחד מגדולי תלמידיו של הרב רוזנבלום.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב יוסף רוזנבלום שערי יושר הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד