י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תיעוד הפשיטה על משרדי הפלס וגל המעצרים • צפו

גל המעצרים הלילי בקרב בכירי 'הפלס': בשעה הקרובה יובאו כ-11 מהחשודים לבית משפט השלום, שם חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים בראשות רפ"ק איזיק סימון, יבקשו להאריך את מעצרם של החשודים על מנת לקדם את החקירה • צפו בתיעוד הפשיטה המשטרתית על משרדי הפלס והמעצרים

תיעוד הפשיטה על משרדי הפלס וגל המעצרים • צפו

גל המעצרים הלילי בקרב בכירי 'הפלס': ל'בחדרי חרדים' נודע כי צווי המעצר נגד מנהלי עיתון "הפלס" הוצא כבר לפני חג הפסח, אך היות והיו מספר השלמות חקירה - המעצרים התעכבו עד הלילה. "לא התעכבנו עם המעצרים מתוך 'התחשבות' בחשודים על רקע חג הפסח, אלא משיקולי חקירה בלבד" אומרים ל'בחדרי' גורמים במשטרה.

חוקרי מחלק ההונאה של משטרת ירושלים מבקשים מבית המשפט להאריך את מעצרם של 12 מתוך 28 העצורים, בשמונה ימים ומטה. שניים מהעצורים, נעצרו כבר לפני שנתיים.

צפו בתיעוד הפשיטה המשטרתית על משרדי הפלס והמעצרים:


(צילום: דוברות המשטרה)

כפי שפורסם הבוקר ב'בחדרי חרדים', לאחר תקופה של הטרדת מציקות - כוחות משטרה פשטו הלילה (שלישי) על עשרות בתי חשודים וביצעה שורת מעצרים של בכירי "הפלג הירושלמי", ביניהם בכירי עיתון "הפלס", סגן העורך ישעיהו ויין והמנכ"ל שמוליק אלישיב.

במשטרה אומרים כי 28 המעצרים שאירעו הבוקר קשורים למערך ההטרדות נגד חברות שבחרו שלא לפרסם ב"הפלס", ביטאון הפלג הירושלמי. מנגד, בפלג הירושלמי טוענים כי המעצרים נערכים בניסיון לפגוע ולהלך אימים על ראשי ומובילי המאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל. בין העצורים עורך "הפלס" נתי גרוסמן וסגנו שייע ויין, מנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב, בנו של הגר"מ גרוס ועוד שורה של בכירים במוסדות ובמוקדי הכוח של "הפלג הירושלמי".

במהלך הלילה, לאחר השעה 4:00, הגיעה משטרת ישראל לבתים בערים ירושלים, בני ברק, בית שמש, מודיעין עילית, ביתר עילית, אשדוד ועוד, על מנת לבצע את המעצרים. בין העצורים, כאמור, ראשי "הפלג הירושלמי" ובכירי עיתון "הפלס". לצד עורכי העיתון, נעצרו גם מפעילי קווים במערך "הפלג הירושלמי", אנשי עסקים ועסקנים בכירים המזוהים עם הקהילה, והקשורים באופן ישיר ועקיף למערך ההטרדות הטלפוני נגד מפרסמים וחברות.

במהלך המעצרים, נערכו בחלק מהמקומות הפרות סדר וניסיון שיבוש המעצרים. בבני ברק נפצע שוטר במהלך הפרות הסדר. על פי הדיווחים במהלך הלילה, בפשיטה בשכונת נווה יעקב בירושלים, כוחות המשטרה החרימו מסמכים ומחשבים באחת הכתובות כאשר בחוץ גם כן נערכו עימותים עם כוחות המשטרה.

כזכור, בימים אלה מתנהל הליך משפטי נגד אברהם טריגר על שידול להטרדות טלפוניות. החקירה המשטרתית נגדו החלה לאחר שמשרדי הפרסום וראשי החברות במשק התלוננו במשטרה. בינואר 2016 ביצעה המשטרה גל מעצרים דומה לזה שאירע הבוקר, ופשטה על משרדו של טריגר ועל בתי עשרות אברכים שפעלו במסגרת 'מוקד המאבק'.
הפלג הירושלמי הפלס הטרדות מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד