כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דרמה בבריטניה: תרזה מיי בהודעה מפתיעה

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי שנכנסה לתפקידה ביולי 2016 והבטיחה להישאר בו עד הבחירות שהיו אמרות להערך בשנת 2020, הפתיעה וקראה להקדים את הבחירות: "המחלוקות בפרלמנט לא יאפשרו יציאה טובה מהאיחוד האירופי. יש לנו רק הזדמנות אחת לעשות את זה. הדרך היחידה להביא ביטחון היא ללכת לבחירות"

תרזה מיי בפתח מעונה הרשמי. תמונת ארכיון: רויטרס
תרזה מיי בפתח מעונה הרשמי. תמונת ארכיון: רויטרס

דרמה בבריטניה: ראש הממשלה תרזה מיי הודיעה על הקדמת הבחירות.

ראש הממשלה תרזה מיי שנכנסה לתפקידה ביולי 2016 והבטיחה להישאר בו עד הבחירות שהיו אמרות להערך בשנת 2020, הפתיעה וקראה להקדים את הבחירות.

בהודעה מיוחדת שנשאה היום (יום ג') תרזה מיי ממעונה הרשמי ברחוב דאונינג 10 בלונדון קראה ראש ממשלת בריטניה לערוך בחירות בזק בבריטניה.

"בריטניה עוזבת את האיחוד האירופי ואין דרך חזרה". אמרה מיי בהודעתה המפתיעה "המדינה מאוחדת, אבל הפרלמנט עדיין לא. המחלוקות בפרלמנט לא יאפשרו יציאה טובה מהאיחוד האירופי. יש לנו רק הזדמנות אחת לעשות את זה. הדרך היחידה להביא ביטחון היא ללכת לבחירות. לכן, מחר אבקש מהפרלמנט ללכת לבחירות. אני מבקשת מהאופוזיציה, זה הרגע להוכיח שאתם לא מתייחסים לפוליטיקה כאל משחק. תנו לעם להחליט. הבחירה תהיה רק בנוגע למנהיגות. בחירות הכרחיות בשביל מנהיגות יציבה שתוביל את בריטניה בבטחה".

מיי נכנסה לתפקידה בחודש יולי 2016 לאחר שראש הממשלה הקודם דיוויד קמרון התפטר, בעקבות הפסדו במשאל העם של בריטניה על הישארות בריטניה באיחוד האירופי. קמרון שתמך בהישארות בגוש המדינות האירופאיות הפסיד במשאל. נראה כי מיי מבקשת ללכת לבחירות מקדימות, כדי לקבל מנדט מהעם לשאת ולתת עם האיחוד האירופי על התנאים של הפרדות בריטניה מהגוש האירופי.

חשוב לציין שלפי החוק הבריטי, ראש הממשלה יכול לקרוא לבחירות מוקדמות, אך הצעד טעון את אישורם של שני שליש מחברי הפרלמנט.
תרזה מיי בריטניה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד