י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'ידיעות', 'הלקוחות' לא משתכנעים • משאל רחוב מצולם

בעקבות גל ההסתה, יצא צוות 'בחדרי חרדים' למשאל רחוב בריכוזים חילוניים - ושמע תשובות מפתיעות • ומה חושב היוצר קובי אוז על המצב?

הזמר קובי אוז: משיב למשאל בחדרי חרדים: צילום דוד קורן
הזמר קובי אוז: משיב למשאל בחדרי חרדים: צילום דוד קורן

גלי ההדף של ההסתה החמורה ההולכת ומתפשטת, פוגעים בבטן הרכה של הציבור החרדי. אם עד היום השיח המורעל נשמע בעיקר מעל בימת הכנסת, נראה כי כלי התקשורת לא בוחלים במאמצים בכדי לזהם את השיח הציבורי גם ברחוב הישראלי, ועושים הכל בכדי לשסות את העם שבשדות בציבור לומדי התורה.

'בחדרי חרדים' יצא למשאל רחוב במרכז תל-אביב, כדי להבין האם באמת הציבור החילוני חושב כמו העיתונאים המייצגים אותם בכלי התקשורת? האם הדעה ברחוב החילוני השתנתה בעקבות סדרת התחקירים האחרונה? ואיך זה משפיע על הלך הרוח הציבורי?

התשובה המפתיעה אותה קיבלנו מאין-ספור אנשים: ההסתה מתוזמנת. הציבור החילוני לא קונה את האשמות, ומאמין שהציבור החרדי אינו שחור כפי שהוא מוצג מעל דפי העיתונים.

"אין כאן שום הצדקה. הכל נובע משיקולי רייטינג", אומר בקצרה נהג מונית, וממצה את התחושה ברחוב החילוני.

במהלך משאל הרחוב נתקלנו בזמר הישראלי, קובי אוז, מלהקת 'טיפקס'. לדבריו, גם בציבור החילוני וגם בציבור חרדי ישנם צדדים יפים שלא כל אחד מכיר. "כל הסתה היא לא מוצדקת", הוא קובע. לדבריו, יש הרבה דברים יפים אצל הציבור החרדי שהתקשורת בוחרת שלא להבליט או להוציא החוצה, כדי שהציבור יראה וישפוט האם באמת הציבור כל-כך שחור כפי שמציירים אותו בתקשורת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד