ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

נתניהו: לקרוא לברגותי 'מנהיג פוליטי' - כמו לקרוא לאסד 'רופא ילדים'

ראש הממשלה נתניהו תקף את דבריו שלחבל הרוצח מרואן ברגותי במאמר שפרסם ב"ניו יורק טיימס" ואת העובדה שהעיתון בחר להציג את הרוצח כפרלמנטר ומנהיג: "אלה טרוריסטים, ואנחנו לעולם לא מאבדים את הבהירות שלנו, כי אנחנו בצד הצודק. אנחנו בצד המוסרי - והם בצד הלא צודק ובצד הלא מוסרי"

נתניהו:  לקרוא לברגותי 'מנהיג פוליטי' - כמו לקרוא לאסד 'רופא ילדים'
יחצ

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את דבריו של המחבל הרוצח מרואן ברגותי במאמר שפרסם ב"ניו יורק טיימס" ואת העובדה שהעיתון בחר להציג את הרוצח כפרלמנטר ומנהיג.

בדברים שאמר נתניהו במימונה בדימונה הוא אמר: "קראתי שלשום מאמר בעיתון "ניו-יורק טיימס" שמציג את רב-המחבלים ברגותי כ"פרלמנטר ומנהיג". העיתון חזר בו כי אנחנו הערנו להם. זה כמו לקרוא לאסד "רופא ילדים" - לקרוא לברגותי "מנהיג פוליטי". אלה מרצחים, אלה טרוריסטים, ואנחנו לעולם לא מאבדים את הבהירות שלנו, כי אנחנו בצד הצודק. אנחנו בצד המוסרי - והם בצד הלא צודק ובצד הלא מוסרי".

נתניהו הוסיף: "והבהירות המוסרית הזאת, הנכונות להגן על הארץ שלנו, הנכונות להילחם באלה שבאים להכחיד אותנו, זה אחד מהכוחות הגדולים שלנו, לצד אהבת ישראל".

לדבריו, "אהבת ישראל מתבטאת בשפע הזה, ביופי הזה, בחום הזה. אנחנו נמשיך לפתח את המדינה שלנו ונמשיך תמיד לשמור עליה. אני רוצה לברך את כולכם בחג שמח, "תרבחו ותסעדו", אין חברה טובה יותר".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', כ-1,100 אסירים ביטחוניים מבתי סוהר שונים, הודיעו בכניסת החג על כוונתם לקיים שביתת רעב עליה הכריז בכיר האסירים, הרוצח מרואן ברגותי לרגל 'יום האסיר' שמציינים הפלסטינים.

בעקבות שביתת הרעב ובנוסף להפרה של ברגותי, שפירסם מאמר בניו יורק טיימס, המסביר את סיבת הפתיחה בשביתה - הוטלו עונשים. בישראל זועמים על מערכת העיתון האמריקני. העיתון לא פירסם כי מדובר במחבל ואפשר לו להציג עצמו כאסיר פוליטי.

ברגותי כתב במאמר, שלא ידוע עדיין כיצד הגיע לידי העיתון ובשירות בתי הסוהר מעריכים כי המסלול היה באחת משתי האופציות הבאות: עורך דינו העביר מאמר שברגותי כתב בעצמו בכלא, או שאשתו של ברגותי כתבה את המאמר בשמו.

"לאחר שביליתי את 15 השנים האחרונות בכלא הישראלי, הייתי הן עד והן קורבן למערכת הבלתי חוקית של מעצרים שרירותיים וטיפול נוראי באסירים הפלסטינים" כות ברגותי במאמר, "לאחר שניסינו לנצל כל אופציה אחרת, החלטתי כי אין כל ברירה מלבד להתנגד להתעללות הזו על ידי שביתת רעב.

"שביתת רעב היא הצורה השקטה ביותר של התנגדות. היא גורמת לסבל רק לאלו שלוקחים בה חלק והן על יקיריהם, בתקווה שהבטן הריקה שלהם וההקרבה שלהם יעזרו להדהד את המסר אל מעבר לגבולות תאי המאסר האפלים שלהם".

"עשורים של ניסיון הוכיחו כי המערכת הבלתי אנושית של כיבוש קולוניאלי וצבאי של ישראל מטרתה לשבור את רוחם של האסירים ושל העם שאליו הם משתייכים על ידי התעללות בגופם, הרחקתם ממשפחותיהם וקהילותיהם, זאת תוך שימוש באמצעים משפילים כדי לכפות שעבוד. חרף הטיפול הזה – אנחנו לא ניכנע".

בעקבות השביתה, מרוואן ברגותי ומספר אסירים נוספים הועברו מכלא הדרים לשהות בבית המעצר קישון. כמו כן עשרות אסירים נוספים מועברים מבתי הכלא בהם הם שוהים שנים וביססו שליטתם, לבתי סוהר אחרים, זאת במטרה לשבור את ההתארגנות ההמונית לשביתת הרעב.
מרואן ברגותי בנימין נתניהו ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד