ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מנהלי הסמינרים מחריפים את הדרישות: שיבוץ נציג חרדי בוועדה

למרות העובדה שהתקנות החדשות של משרד החינוך לסמינרים, התקבלו בהסכמה כללית של מנהלי הסמינרים, ל'בחדרי חרדים' נודע כי עדיין נותרה מחלוקת חריפה שמעיבה על יחסי המחוז החרדי ומנהלו איציק זהבי עם המגזר החרדי • כל הפרטים

מנהלי הסמינרים. צילום: שוקי לרר
מנהלי הסמינרים. צילום: שוקי לרר

למרות העובדה שהתקנות החדשות של משרד החינוך לסמינרים, שנחשפו ב"בחדרי חרדים" - התקבלו בהסכמה כללית של מנהלי הסמינרים, עדיין נותרה מחלוקת חריפה שמעיבה על יחסי המחוז החרדי ומנהלו איציק זהבי עם המגזר החרדי.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מנהלי הסמינרים מחריפים את דרישתם לשבץ נציג חרדי בועדת הערר במשרד החינוך שבה נידונים המקרים של בנות שלא התקבלו לסמינרים השונים מסיבות שונות - דרישה שהוצגה בעבר וכעת שוב עולה על השולחן במכתב ששיגרו מנהלי הסמינרים לזהבי.

דרישת המנהלים לשבץ נציג חרדי בועדת הערר מגיעה בעקבות חשיבות הוועדה והאחריות כבדת המשקל שעל גבה, שבכוחה לקבוע האם נימוקי המנהלים על אי קבלות בנות לסמינרים - מתקבלת או לא והיא המגדירה את הקריטריונים בנושא.

בנוסף, דורשים המנהלים ממנהל המחוז זהבי להקטין את מספר הכיתות בסמינרים, אשר לדבריהם - לא יכולים להמשיך ולהתקיים בצפיפות הנוכחית.

כמו"כ, במכתב ששיגרה הנהלת איגוד הסמינרים לזהבי עוד לפני חג הפסח, מבקשים המנהלים לדחות את לוח הזמנים שנקבע בתקנות החדשות, זאת בעקבות עיכובים טכניים כדוגמת חג הפסח ובעקבות שמסיבת העיתונאים של ש"ס בנושא - גררה לדבריהם עיקוב משמעותי בתחילת הליך הרישום.

"בתחילת תהליך הרישום היתה דחיה של 7-10 ימים, יש לדחות בהתאם את שאר התאריכים שהם פועל יוצא של נקודת ההתחלה", כתבו המנהלים והוסיפו לזהבי, "רבים מבתי הספר לא ידעו כיצד לפעול, בפרט שהמתינו לחדשות לאחר מסיבת העיתונאים של ש"ס, ורק אחרי הבהרות החלו לפעול".

בנוסף טענו כי, "העיתוי שנפגש עם ההכנות לחג הפסח והחופשות המרוכזות, ישנם בתי ספר שמבחינה טכנית לא יכולים להערך לסיום כל השלבים עד חג הפסח", לטענתם, "מחוסר כוח אדם, ברור שהדיווחים למשרד החינוך יכולו להיות רק לאחר הפסח, עם תום השלמת התשובות לערעורים המוגשים על ידי ההורים, על התשובות השליליות".

דרישת המנהלים לשנות את לוחות הזמנים, באה לאחר שבתקנות נקבעו הזמנים כדלהלן: סוף רישום התלמידות עד ה-15.3. הגשת ערעור עד ה-24.3. להשיב על הערעור עד ה31.3. ושיבוץ הרשויות המקומיות עד 26.4

כאמור, מנהלי הסמינרים העלו שוב את דרישותיהם: "טרם קיבלנו עד כה מענה למכתבינו בו ביקשנו פגישה לדיון בשני נושאים אקוטיים. 1- הקטנת מספר התלמידות בכיתה. 2- שיבוץ בועדת הערר של איש חינוך חרדי המצוי היטב באורחות החינוך והחיים במגזר החרדי. שני נושאים המשפיעים על המשך שיתוף הפעולה".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי המחוז החרדי טרם השיב על פניית מנהלי הסמינרים - וכי בימים הקרובים מנהל המחוז זהבי צפוי לשגר תגובה בנושא.

המכתב


סמינרים המחוז החרדי איציק זהבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד