י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'לחיים' בקרית מלאכי: בית דין לממונות

מצפון ומדרום נהרו רבנים ואישי ציבור לקרית מלאכי לחגוג את הקמת לשכת בית הדין לעניני ממונות • יעקב כהן האזין לנאומים והבזיק פלאשים • התוצאה לפניכם

מרימים 'לחיים'
מרימים 'לחיים'

רבים מתושבי קרית מלאכי, ובראשם רבנים ואישי ציבור מכל רחבי הארץ, נטלו חלק במעמד הקמת לשכת בית הדין לעניני ממונות שע"י הרבנות והמועצה הדתית קרית מלאכי.

בראש בית הדין יעמוד הגה"ח ר' יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית דין רבני חב"ד המכהן כרב בקרית מלאכי וידיו רב לו בתחומי הדיינות.

בין חברי בית הדין, בולט שמו של הרב יעקב שוייכה, הרב הפוסק ברבנות קרית מלאכי וחתנו של הגר"ש אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל.

במעמד השתתפו לצידו של הרב המקומי רבי חיים פינטו, הגרי"ד גרוסמן רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות לישראל, הרב משה מיכאלשוילי - הרב לעדת יוצאי גאורגיה, הגה"ח ר' מנדל ווכטר רב בשכונת נחלת הר חב"ד ומגדולי המשפיעים בחסידות חב"ד, הרה"ג ר' משה הבלין רבה של קרית גת, הרב יוסף בלוי מנהל מחלקת הכשרות, הרב שמואל אוחנה ר"מ ישיבת 'שובה ישראל', ראש העיר מר מוטי מלכה, חברי המועצה הדתית, חברי מועצת העיר ועוד רבנים חשובים.

את המעמד פתח הרב יוסף בלוי, מנהל מחלקת הכשרות וחבר המועה"ד. בפתח דבריו ציין כי יום שמחה הוא לעיר קרית מלאכי. אגב הדברים, ציין כי קרוב ל-90 אחוז מהבשר המשווק ברחבי הארץ מקורו בקרית מלאכי תחת ההשגחה של הרבנות המקומית, במחלקת המקוואות יש פעילות עניפה וכבר בימים אלו נערכים לשיפוץ מקוואות בעלות של כמאה אלף דולר בזכות תרומה מיוחדת שקיבלנו.

את המשא המרכזי נשא הגר"ח פינטו. בדבריו הזכיר את המצוה החשובה להעמיד בית דין שישפטו את העם משפט צדק של שופטים ושוטרים כפי שמבאר בספר החינוך.

בסיום דבריו בירך הגר"ח פינטו את חברי בית הדין.

את המעמד חתם בדברי תורה וברכה הגאב"ד ר' יצחק יהודה ירוסלבסקי וסיים בברכה להמרא דאתרא אשר פועל רבות להאדרת התורה בעיר ושע"י כך נזכה לגאולה השלימה במהרה בימינו.

בסיום המעמד, פתח הציבור בריקוד של שמחה לכבוד המעמד ופנה לשתיית לחיים באולם שע"י בית הכנסת במועצה הדתית, כשהגר"ח פינטו מחלק לחיים לכל המשתתפים.

















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד