כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בד"ה: הנגיד מבלגיה נטמן ב'יום טוב שני'

ברוך דיין האמת: מאנטוורפן שבבלגיה מגיעה הידיעה על פטירתו של הנגיד הרבני החסיד, רבי מנדל יוסף נויגרשל ז"ל, גדול אנשי החסד באנטוורפן ומחשובי חסידי פשווערסק, שנפטר ביום שביעי של פסח בגיל 92 ונטמן בעיצומו של יום טוב שני

רבי מנדל יוסף נויגרשל ז"ל. מארכיון הרב מרדכי זאב שוומנפלד
רבי מנדל יוסף נויגרשל ז"ל. מארכיון הרב מרדכי זאב שוומנפלד

ברוך דיין האמת: מאנטוורפן שבבלגיה מגיעה היום, מוצאי יום טוב שני של גלויות, הידיעה המרה על פטירתו של הנגיד הרבני החסיד, רבי מנדל יוסף נויגרשל ז"ל, גדול אנשי החסד באנטוורפן ומחשובי חסידי פשווערסק, שנפטר ביום שביעי של פסח בגיל 92 ונטמן בעיצומו של יום טוב שני של גלויות.

המנוח ז"ל נולד בד' כסלו תרפ"ד בצ'כיה, שם הכיר את הגאון רבי יצחק דוד קופלמן זצ"ל, לימים ראש ישיבת לוצרן שבשוויץ, וברבות השנים היה לאחד מגדולי תלמידיו.

המנוח עבר את תלאות המלחמה בצ'כיה ולמרות השנים הקשות שעברו עליו, חזקה עליו ההבטחה מרבו האדמו"ר רבי איצק'ל מפשווערסק זצ"ל, שבירכו בעשירות מופלגת, זאת לאחר שוויתר על עליה לחתן שעלה לתורה ביום כיפור, למרות ששילם ממון רב על העלייה. בעקבות הוויתור, הרבי הבטיחו בעשירות, וההבטחה התקיימה במלואה.

באנטוורפן היה עמוד התווך של קהילת מחזיקי הדת ואף שימש כחבר הנהלת הקהילה. ר' מנדל ז"ל הקים ומימן את מקווה הטהרה והחזיק בסתר משפחות נצרכות. היה מעמודי התווך של ישיבת 'עץ חיים' בעיר והקים באחרונה את תלמוד תורה אנטוורפן.

רבי מנדל יוסף נויגרשל ז"ל בערב פסח באפיית מצותצילום: רבי מנדל יוסף נויגרשל ז"ל בערב פסח באפיית מצות
רבי מנדל יוסף נויגרשל ז"ל בערב פסח באפיית מצות

מכריו באנטוורפן מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' מנדל לא פספס מעולם תפילה בבית המדרש. לפרנסתו עסק בעסקי היהלומים והיה כתובת לכל המשולחים.

מאות בני הקהילה, בראשות האדמו"ר מפשווערסק, ליוו אותו למנוחות בבוקר יום טוב שני של גלויות. ההלוויה יצאה מבית המדרש של החסידות בשעה 8:00 בבוקר לעבר בית העלמין פיטע בהולנד כשארונו נישא על ידי נכרי שנסע יחד עם בנו וארבעת אנשי החברה קדישא לקוברו בעיצומו של החג.

רק לפני שבוע, כשהבין שימיו ספורים, שאל את הרבי מפשווערסק האם לקנות חלקה גם בבלגיה או שמא מספיקה החלקה שרכש בארץ. הרבי השיבו שיכול לקנות חלקה נוספת, ואכן זכה ונפטר ביום 'יסוד שבחסד' ונטמן סמוך לאדמו"רי בית פשווערסק.

הותיר אחריו את רעייתו שתחי', בנו הרב דוד נויגרשל, וחתניו - הרב יצחק שלמה רייכר מירושלים והרב דב פרוינד מאנטוורפן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
מנדל יוסף נויגרשל אנטוורפן הלוויה יום טוב שני בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד