כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

החסידים בטבריה עילית צהלו: ההבטחה התקיימה

פסח התקיימה ההבטחה המקובל הרב קוק הורה, והחסידים מצאו בית הכנסת בטבריה עילית • הסיפור המלא

כספר ארון הקדוש מגיעה בערב החג. (באדיבות המצלם)
כספר ארון הקדוש מגיעה בערב החג. (באדיבות המצלם)

הכל התחיל לפני כחצי שנה - בית המדרש 'קהל חסידים' של הגאון רבי יוסף קדיש בראנדסדורפר, רב ואב"ד קהל חסידים טבריה עילית, שכן במקלט זמני שהיה צר מלהכיל את ציבור המתפללים שבא בשעריו, ואת קהל החסידים המתפתח בצעדי ענק ומונה כיום כחמישים משפחות.

מי שמכיר את השכונות המתחרדות בשיכון ד' יודע שלמצוא שטח או מבנה פנוי זהו חלום בלתי מציאותי בעליל. וכך, מיואשים למחצה, המשיכו החסידים להתפלל במקלט הזמני ללא חלונות בתקווה לפתרון שיגיע.

באחד הימים נערכה אזכרה לאחת מהמשפחות הוותיקות בשכונה, ואת האזכרה כיבד בנוכוחותו המקובל הצדיק רבי דב קוק, שנכנס לבית המדרש הקטן לשם תפילת ערבית. אחר השיעור, הרב - שנכח במצב - פנה לגבאים והורה להם שהיות והמקום צר וחנוק ואינו ראוי לשמש כמקום תפילה ותורה, עליהם למצוא עד למחרת מקום חדש ולחתום חוזה. הגבאים הנהנו בראשם בלב כבד, וניסו להסביר לרב שאין סיכוי למצוא באזור שטח פנוי לבנייה. את הרב קוק זה לא עניין, והוא בשלו - "מחר סוגרים חוזה על מקום חדש".

הבלתי יאומן קרה, ומתווך זריז ששמע על בקשת הרב קוק פנה לאחת מהמשפחות הידועות בשכונה שבבעלותן מבנה ישן ששימש כחנות לתושבי הסביבה, ובשנים האחרונות כמרכז חלוקה של ארגון חסד, והסביר להם את בקשת הרב. המשפחה נעתרה לבקשת הצדיק, ולמחרת - ארבע דקות בלבד קודם השקיעה - חתמו חוזה על המקום.

בהנהלת "חסדי נעמי" ובראשם הרב דרור והרב אבי גוהר עשו לילות כימים בכדי להתפנות מהמקום במהירות, זאת כדי לאפשר את שיפוצו של בית הכנסת. ואכן, בערב חג הפסח המקום נחנך בהתרגשות על ידי המרא דאתרא הרב בראנדסדורפר, שאף עלה למעונו של הרב קוק, הודה לו מקרב הלב והעניק לו את סט ספרו "אורה ושמחה" על הרמב"ם. גם האדמו"ר מבוטושאן ארה"ב המבקר בישראל הגיע למקום, ומסר שיעור בפני החסידים.

























טבריה עילית חסידים הרב קוק הרב בראנדסדורפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד