כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לתומכי "הפלס" לא נותרה אף ברירה // טור

אולי ננסה רגע להבין את ההיגיון שמאחורי ההטרדות? וגם: מדוע ניסיון פגיעה חמור עובר בשקט, וכמה טלפונים מזעיקים את השר לביטחון פנים. טור לא שגרתי

אברהם טריגר מובל להארכת מעצרו אמש, צילום: אש90
אברהם טריגר מובל להארכת מעצרו אמש, צילום: אש90

אירועי הלילה שבין שני-לשלישי, עדיין גורמים לנו לתחושות בטן. יש כאלה שמדובר אצלם בשמחה לאיד, וכאלה שמדובר אצלם בדאגה לשלום אנשי הציבור שלהם. איני בה להכניס ראשי לפוליטיקה מלוכלכת שגדולים וטובים ממני אינם יודעים להכריע בה. אני בא בשביל לעזור ללמד זכות על אלה שקשה ללמד עליהם.

אז ככה - ברוך השם מדינתנו מדינת חוק, זה ברור. על כן אין לצפות שעבריין זה או אחר לא ייענש על מעשיו, שכן החוק נועד לנהל אצלנו שגרה תקינה, ואדם שלא מסכים לקבל את תנאי החוק, הוא האויב של כל נורמטיבי מביננו.

אבל כמו שאמר איש זקן וחכם: "אין ילד רע יש ילד שרע לו". תפקידנו, במידה והדבר תלוי בנו, להבין מה רע לו. אז באו ננסה להיכנס לראשו של הילד, ולהבין מה רע לו, לא לפני שנדבר על המצב:

אין דבר יותר מעצבן מלחזור מיום עמוס ולגלות שעליך להמתין עד שעת מנחה, אז המפגינים מוכרחים לעזוב את הכביש. אין דבר יותר מעצבן מלהתחיל יום עבודה ולגלות שהבוקר נפלו עליך, ומוקד הטלפונים בחברה בה אתה עובד קורס מעומס שיחות שלוחי דקו המאבק.

מצד שני, קשה להאשים ציבור שמעשיו רק כתוצאה ממלחמה תמידית נגדו. הרי נחשוב רגע בהיגיון, אם יום אחד שכן פופולרי בבניין יחליט שעקב סכסוך שיש לו אם השכן קומה מעליו, מהיום אין תאורה בקומה שלו, לא מנקים את הקומה שלו, מסירים את תיבת הדואר שלו ובמילים האחרות החרימו אותו.

אז ביום התורנות של שכן נוסף, צד שלישי בכלל, כאשר זה האחרון לא ינקה לו את הקומה, הוא יפנה אליו יפה בפעם הראשונה יפה וישאל: "למה"? משאין תגובה מצד השכן, המוחרם יגביר את קולו מעט, ושוב ישאל: "למה"? וכן, אחרי מספר שעות בהם אין תגובה, הוא ישלח את כל ילדיו שישאלו הפעם בקול ממש רם: "למה"?

ככה שהשיחות המטרידות האלו הם פרי כפיהם של המפרסמים וחברות הפרסום, בהחלטתם לשתף פעולה על חרם מגזר שלם בסכסוך שלא קשור אליהם.

אז יהיה מי שישאל: "להתקשר לאנשים הביתה ב-3 לפנות, זה שפוי?" אז ככה: דבר ראשון, הפלג הירושלמי מזמן התנער מזה, וגינה את התופעה של השעות המאוחרות. דבר שני, ספקולציות לגבי המתקשרים בשעות אלו, ויתכן שמדובר נערים מהפלג הבני-ברקי, שרוצים ליצור כתם על הפלג הירושלמי.

זה לא מופרך כלל- הרי נערי הפלג הבני ברקי גילו כישורי טרור שלא מביישים את הפלג הירושלמי. גניבת עיתונאים (וגזל זה ממש לא משנה אם הנגזל מרשה לעצמו לא לחשוב כמו מישהו אחר), ניקוב צמיגי מכוניות, זריקת גבאים וחזנים ועוד מקרים רבים בהם גם מצד הפלג הבני- ברקי ... לא נעים, אבל השתמשו בטרור. הפלג הבני ברקי לא נקי מחטאים כפי שמציירים אותו.

לגבי ההפגנות, כאשר חוק לפיד עמד על השולחן, בכירים וביניהם ח"כים אמרו: "האדמה תרעד. נהפוך את המדינה ולא ניתן לכם דקה בלי לזכור שאנו קיימים". במילים אחרות "טרור הפלג" היה מופנה כלפי הציבור הכללי. כמה מושחת יכול להיות מגזר שברגע שנוגעים בו ישר הוא משתולל ומזיק לאחרים, וכשמדובר באחר שעושה את אותו דבר וזה פוגע בך עצמך, הוא נהפך לטרוריסט?

מורם ורבם, שלאף אחד אין ספק לגבי גדלותו, שלח אותם - וזה תפקידם.

מה שתלוי בפלג הבני ברקי ולכך אנו אשמים, זה ההסתה נגדם, החרמת דעתם בכלי התקשורת שרובם ככולם לא נותנים להם ביטוי ומסיתים נגדם, ככה שהאופציה היחידה שלהם זה להשמיע קולם בצמתים.

**

נקודה אחרונה, לא כולם מכירים את העצורים, אי לכך, אני יעשה לכם היכרות עם אחד מהם:

שמו: נתי גרוסמן

תפקידו: עורך 'הפלס' ולשעבר עורך 'יתד נאמן'

לפני מספר שנים, בשעות הלילה, ניסו לפגוע בו בחדר המדרגות ליד ביתו, ובנס שכן שמע רעש מחוץ לביתו יצא והבריח את אלה ששנייה לפני כן ניסו לפגוע בשכנו, וכך נחסכה פגיעה חמורה יותר.

מי הם האלמונים שניסו לפגוע בו?

הם אנשים מהפלג הבני ברקי שלא מסכימים לקבל את זה שלפלג הירושלמי יש לו דעה משל עצמו והוא לא כפוף לדעתם. או במילים אחרות: "בני עמנו בחרו בטרור". כמובן שאני מייחס את הפשע הזה רק להם ולא לכלל הציבור, אבל זה הרבה יותר חמור מלהתקשר בשעות הלילה לאנשים ולהטרידם.

במקרה של ניסיון הפגיעה החמורה הזה, הפרשה הושתקה ואין לאף אדם מושג מה דינם של הפושעים האלו. במקרה של ההטרדות, השר לביטחון פנים מתראיין בנושא, כאילו זה מהווה עניין בטחוני. לא מספיק דובר המשטרה - השר בעצמו!

ככה שרואים בצורה די ברורה את הרדיפה שחווים הפלג הירושלמי. אולי המגזר הכי רדוף בישראל. להטרדות - מבצע עם כ-250 שוטרים, ובניסיון לפגיעה חמורה - הכל בסדר? נו זה רציני. וזה גם בידיים שלנו, אם לא ניתן לפעולות כאלה לעבור בשתיקה.

הערת סיום: אלה שחושבים שיצא מהסיפור הזה משהו משמעותי, אל תתבאסו אם זה יגמר בצורה חלקה. ועוד משהו - "אמר ר' שמעון בן חלפתא: לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל, אלא השלום". הגיע הזמן להפנים.

הכותב הוא תחקירן באחד מכלי התקשורת החרדים הגדולים
הטרדות הפלס הפלג הירושלמי אברהם טריגר נתי גרומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד