י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך עקץ 'משולח' עשרות אלפי דולרים

בעל חזות חרדית הגיע בימים האחרונים לריכוזים החרדיים בלונדון, והציג עצמו כ'משולח' שבא לאסוף כספים עבור הכנסת כלה • איך הוא הצליח 'לעקוץ' בעשרות אלפי דולרים?

כך עקץ 'משולח' עשרות אלפי דולרים
מסע אחר

סיפורי 'המשולחים' היוצאים לארצות הגולה, בכדי לאסוף כספים עבור מטרות שונות, יכולות לפרנס ספרים עבי כרס, בסיפורים מצמררים על חוסר יושרה ונוכלות. לצד מקרים קורעי לב, של יהודים הזקוקים להתדפק על דלתות נדיבים, בכדי להביא טרף לבני ביתם, התפתחה תעשיית נוכלות המרתיעה אנשים רבים מלפתוח את דלתם וארנקם, בפני המשולחים הישראלים.

אחד מן הסיפורים שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', מלמד על התופעה המתרחבת של מעשי הנוכלות.

בחור צעיר, בעל חזות חרדית, הגיע בימים האחרונים למרכזים החרדים בלונדון, והציג את עצמו כמשולח מארץ ישראל. הבחור, ביקש מאברכים וחלפנים לפרוט עבורו סכומי כסף גדולים, אותם, לדבריו, אסף ככספי תרומות.

הבחור פרט סכומי כסף גדולים, עד שהדבר עורר את חשדו של אחד האברכים, שיצא לבדוק את השטרות אותם פרט עבור 'המשולח'. בדיקה קצרה העלתה כי הדולרים שקיבל מזויפים, ו'המשולח' ניצל את טוב ליבם של בני הקהילה הלונדונית בכדי לבצע תרגיל עוקץ פשוט.

גם לאחר שנתפס, וגורש מהקהילה, המשיך 'המשולח' לנסות את מזלו בקרב חלפנים שונים שטרם הספיקו לשמוע על העניין. 'המשולח' הגיע לאחד החלפנים הידועים בסטמפורד היל, וניסה לעקוץ אותו בכמה אלפי דולרים. אלא שהחלפן המיומן, חשד מיד שמשהו לא בסדר, ושילח את המשולח לכל הרוחות.

סכום העקיצה נאמד בכמה עשרות אלפי דולרים, ובשעות אלו נערכים חיפושים אחרי 'המשולח', בכדי לגבות ממנו את הכספים שעקץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד