כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גפני אופטימי: הצמיחה הכלכלית - בזכות לומדי התורה • צפו

יו"ר ועדת הכספים התייחס באופטימיות למשק הישראלי וטען כי הכל בזכות לומדי התורה: "יש לי עמדה משלי ואני גם יכול להוכיח את זה היסטורית, אני סבור שכשיש במדינת ישראל יהודים שלומדים תורה – אז הכלכלה היא מצוינת. אני יכול להוכיח את זה לאורך כל הדרך" • צפו

גפני אופטימי: הצמיחה הכלכלית - בזכות לומדי התורה • צפו
מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע הרפורמה הכלכלית של שר האוצר משה כחלון ועל רקע דרישת שר הבריאות יעקב ליצמן להוציא לפועל את רפורמת הביטוח הסיעודי – יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נשמע הבוקר אופטימי לחלוטין, לדבריו, הכלכלה בישראל צומחת – בגלל לומדי התורה.

גפני טען בדיון שהתקיים בוועדת הכספים ושתיעוד ממנו הגיע ל"בחדרי חרדים" כי "מדינת ישראל היא לא מדינה לייצור פחיות בירה, שצריך לעשות מאזן בסוף שנת התקציב כמה כסף הרווחנו, זה לא עובד ככה", לדבריו, "אנחנו חברה שיש בה חזקים וחלשים, יש בה אנשים בריאים ונכים, יש בה אנשים צעירים ויש מבוגרים. יש פריפריה ויש מרכז הארץ, אנחנו חברה מאוד מאוד מגוונת".
לטענתו: "אנחנו עלולים למצוא את עצמנו יום אחד בפני ציבור גדול מאוד, מפגין, מתרעם, שאני לא יודע לאן זה יכול להוביל".



יו"ר ועדת הכספים התייחס באופטימיות למשק הישראלי וטען כי הכל בזכות לומדי התורה: "אני מברך את הממשלה ואת שר האוצר על המציאות התקציבית הקיימת. היא מציאות מעבר לכל הציפיות", אמר גפני והוסיף, "כמובן שיש לי עמדה משלי ואני גם יכול להוכיח את זה היסטורית, אני סבור שכשיש במדינת ישראל יהודים שלומדים תורה – אז הכלכלה היא מצוינת. אני יכול להוכיח את זה לאורך כל הדרך".

"אמרתי את זה גם בכנסת ה-18, הייתה צניחה, העולם התרסק כלכלית וכאן מדינה מוקפת אויבים כשחלק גדול מתקציבה הולך לביטחון – היא מצליחה. הצמיחה גדלה, דירוג האשראי עולה בסדרי גודל שאי אפשר לתאר, האבטלה יורדת וגם היום אנחנו רואים את זה", הוסיף.

הוא התייחס לרפורמה של ליצמן ואמר: "לכן, צריך לדעת לטפל גם בעניין של הנכים, גם בעניין של הקשישים ואני שמח על כך שמטפלים בזה, באופן שבו מה שנותר לוויכוח זה האם לעשות את זה בהסכמה או לא".
משה גפני לומדי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד