כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חשש כבד: הילדים החרדים ישלמו יותר בגלל הרפורמה של כחלון

מנהלי מוסדות והורים חוששים כי תכניתו החדשה של שר האוצר כחלון תגרום להעלאת המחיר להורי הילדים החרדים • ח"כ מקלב ל'בחדרי': "התכנית מבורכת וחשובה - לא על חשבון הקיים" • סגן שר האוצר איציק כהן ל'בחדרי': "לא אתן לזה יד"

צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע הודעת שר האוצר משה כחלון על הוזלת מחירי הצהרונים – מנהלי מוסדות חרדים והורים רבים חוששים כי דווקא הציבור החרדי הוא זה שייפגע מכך וכי הסבסוד יהיה רק בשכבות הגבוהות ואילו בשכבות הנמוכות - המחירים דווקא יעלו.

כזכור, שר האוצר הציג אתמול את תוכניתו החדשה 'נטו משפחה', על פיה, משרד האוצר יעניק סבסוד לילדים הלומדים בצהרונים. מנגד, מנהלי מוסדות חרדים והורים רבים פנו ל"בחדרי חרדים" בטענה כי דווקא הציבור החרדי עלול להינזק מהמהלך, זאת לאחר שנודע להם על כוונת משרד האוצר לעלות את מחירי הצהרונים באשכולות 1-3 הכוללים את הערים החרדיות, ומ-40 שקלים אותם ההורים משלמים כיום – המחיר יעלה ל-150 ₪ בחודש.

בפרטי התוכנית שנחשפה אתמול, משרד האוצר לא התייחס לאשכולות 1-3 וטען כי "משפחות מאשכולות 1-3 כבר כיום זוכות לסבסוד כמעט מלא של הצהרונים", אולם כאמור, הכוונה להעלות את המחיר הוגנבה למנהלי המוסדות שפנו לפוליטיקאים החרדים.

בשיחה עם סגן שר האוצר איציק כהן – הוא הכחיש את הדברים וטען כי "השקענו מאמצים רבים שהציבור החרדי ירוויח מהרפורמה החדשה של משרד האוצר. ימים רבים ישבתי על הנושא הזה. הטענה כי קיימת כוונה לעלות באופן משמעותי את המחירים באשכולות 1-3, איננה נכונה – כי לא אתן לזה יד. מקסימום זה יעלה בהדרגה ובסכום קטן ומינורי", אמר סגן השר ל"בחדרי חרדים".

מי שהכניס את ראשו בנושא הוא ח"כ אורי מקלב שאמר היום ל"בחדרי חרדים" כי "תכנית שר האוצר מבורכת וחשובה ובתנאי שלא תבוא על חשבון התכניות הקיימות, חשוב לסייע לערים אשר מוצבות במעלה הסולם הסוציו-אקונומי אך שלא יהיה על חשבון הערים בהן הרמה הסוציו-אקונומית נמוכה יותר".

מקלב סיפר כי "כבר היום בשיחות שקיימתי עם משרדי הממשלה עולה חשש לעלית מחירים בערים שסובסדו עד עתה, אנחנו יודעים להודות על דברים חשובים ששר האוצר מוביל, זה תוכנית חשובה אך עדיין חסרים הפרטים המעשיים להחלתה, עד לביצוע יכולים להיווצר פערים גדולים לא הוזכרה תכונית הצהרונים הקיימת ואנו מקווים שתכנית צילה הקיימת בערים החרדיות לא תפגע".

לדבריו, "צריך לראות כיצד לא לפגוע בתוכניות דומות של הממשלה, אנחנו נעקוב אחר הדברים, האוצר לעיתים מכניס תקנות אשר פוגעות בציבור וחובתנו לעמוד על המשמר שלא תהיה פגיעה בשכבות החלשות שכיום מקבלות סבסוד ללא התניות".

כזכור, וכפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים", ח"כ מקלב יזם דיונים דחופים בנושא זה בוועדות הכנסת ודרש להטיל רגולציה על הצהרונים, "הצהרונים אינם מסגרת משלימה או קייטנה אלא חלק בלתי נפרד מיום הלימודים וממערכת החינוך, ולכן משרד החינוך והרשויות המקומיות צריכים להתייחס אליהם בהתאם בכל הקשור לתכנים הלימודים, למזון המוגש בו וכמובן לדמי ההשתתפות היקרים המושתים על ההורים", הבהיר מקלב בדיון שהתקיים בעבר בועדת החינוך של הכנסת.

מקלב הוסיף: "כאשר ועדת טרכטנברג הציעה לתקצב את הצהרונים לאחר המחאה החברתית, המטרה הייתה עבור סיבה אחת מרכזית – שהילדים יהיו במסגרת חינוכית הולמת והאימהות יוכלו להתפרנס בכבוד, בעוד דמי השתתפות ההורים בצהרונים הולך ומאמיר והתקציבים הרבים שמקבלות הרשויות המקומיות עבור הצהרונים משמעותיים, אך השירותים הניתנים בו עליהם להיות בהתאם".

תגובת משרד האוצר טרם התקבלה, לכשתתקבל נפרסמה במלואה
צהרונים אורי מקלב איציק כהן משרד האוצר חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד