י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגוי הגיע בחג ודרש את החמץ מהמשפחה

בעיצומו של חג ראשון של פסח בשכונת ויליאמסבורג, גוי שקנה את החמץ של עשרות משפחות הגיע ותבע את מה שקנה. בני המשפחה נבהלו והזעיקו את עסקני הקהילה • הרב הסביר לו את פרטי מכירת החמץ, הגוי התרצה והסיפור הסתיים בטוב

מכירת חמץ לגוי. צילום: אילוסטרציה
מכירת חמץ לגוי. צילום: אילוסטרציה

בעיצומו של חג ראשון של פסח בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין, גוי שקנה את החמץ של עשרות משפחות הגיע ותבע את מה שקנה.

בקו החדשות "קול מבשר" בניו יורק פורסם לאחר חג הפסח את הדרמה שהתחוללה במהלך החג. הגוי הגיע בקש את החמץ, בני המשפחה נבהלו והזעיקו את עסקני הקהילה.

התברר שהגוי שהיה קונה באופן קבוע את החמץ בעיר, לא יכול היה השנה לקנות מסיבות רפואיות, ושלח את חברו לקנות את החמץ במקומו. הגוי נתן דמי קדימה כמתבקש בכל עסקה, כשלאחר הפסח העסקה תתבטל ויוחזר לו כספו.

העסקנים הסבירו לגוי החדש את נושא מכירת החמץ, מסתבר שהגוי לא הבין את הענין, או שבחר שלא להבין. הוא אמר כי בחר משפחה מהרשימה שקיבל לפני החג, ובא לדרוש את החמץ שקנה, הוא ביקש לדעת אם עליו להביא רכב פרטי או שיזדקק למשאית בכדי לקחת את החמץ.

העסקנים הפחידו אותו ואמרו לו כי מדובר ב"נושא של רבנים קדושים, ולא כדאי לו להסתבך", הם הזהירו אותו כי הוא "עלול להענש מן השמים". הגוי שהתעקש לשוחח עם הרב שמכר לו את החמץ, הופגש עם הרב ששכנע אותו לשוב בחול המועד. כששב הגוי בחול המועד, הסביר לו הרב את פרטי מכירת החמץ, הגוי התרצה והסיפור הסתיים בטוב. המשפחות שחמצם היו מעורב בסיפור, ביקשו שלא לפרסם את שמם, בכדי שלא תהיה לזות שפתיים שהם לא מכרו את החמץ כדת וכדין.
מכירת חמץ ויליאמסבורג גוי קול מבשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד