כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בג"ץ בהחלטה דרמטית נגד שבת קודש

בג"ץ החליט כי המרכולים בתל אביב יהיו פתוחים בשבת וקבע כי יש לקבל את ההסדר שקובע כי ניתן לפתוח מספר סופרמרקטים בשבת בתנאים מסויימים • בעקבות הפסיקה, קורא שר הפנים אריה דרעי לכינוס חירום של כל חברי הכנסת החרדים והדתיים

צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, פלאש90
צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, פלאש90

בג"ץ החליט כי המרכולים בתל אביב יהיו פתוחים בשבת וקבע כי יש לקבל את ההסדר שקבע כי אפשר לפתוח מספר סופרמרקטים בשבת בתנאים מסויימים.

בנוסף, הורה בג"ץ לפרסם ברשומות את המתווה האחרון של עיריית תל אביב לפתיחה וסגירה של מרכולים בשבת, בכפוף למגבלות ובהן מתן היתר. "ההחלטה לפסול את תיקון מס' 2 בטלה, ויש להורות על פרסומו ברשומות" כתבה הנשיאה נאור.

נשיאת בית המשפט הוסיפה כי אין להמשיך ולהמתין ששר הפנים אריה דרעי יחליט בעתיד אם יש לאשר את תיקון חוק העזר או לא, במועד לא ידוע "אשר אין לו דבר וחצי דבר עם המועדים הקבועים בחוק, אף לא עם המועדים שנקבעו במסגרת ההסכמה הדיונית או במסגרת הודעתה האחרונה של המדינה".

השופטת חיות הצטרפה לנשיאה נאור כי יש לבטל את הצווים על-תנאי שהוצאו. "נוכח ההימנעות הארוכה והנמשכת מזה כשנתיים וחצי של שרי הפנים הרלוונטיים (גדעון סער, סילבן שלום ואריה דרעי) ובשלב מסויים גם של הממשלה כולה, לקבל החלטה לגופו של עניין, אין מנוס אלא לראות בהימנעות זו משום החלטה לפסול ללא הנמקה את חוק עזר לתל אביב-יפו (פתיחתן וסגירתן של חנויות). החלטה בלתי מנומקת זו אינה יכולה לעמוד והיא בטלה".

בעקבות הפסיקה, השר דרעי קורא לכינוס חירום של כל חברי הכנסת החרדים והדתיים. דרעי קורא בעקבות השלכות החלטת בית המשפט העליון והפריצה בסטטוס קוו לחוקק במדינת ישראל את חוק השבת, חוק אשר יסדיר את מעמדה של השבת וישמר את הסטטוס קוו.

כזכור, לאחר שהממשלה והכנסת השיבו לשר הפנים אריה דרעי את הסמכויות של חוק העזר העירוני בתל אביב ואת הסמכויות לקבוע את גורל השבת בעיר, ועל רקע העתירות שנדונות בנושא בבג"צ, משרד הפנים פרסם פנייה לציבור, שבה מבקש השר דרעי את עזרת אזרחי ישראל, ואת דעתם בנושא.

קודם לכן, המדינה ביקשה מבג"צ הארכה בנושא, זאת לאחר שכעת נמצאת על השולחן היוזמה לאחד בין ת"א לבת ים – מה שישליך גם על חוק העזר העירוני.
מרכולים אריה דרעי משרד הפנים חוק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד